ششمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز کانون شهرستان مشگین‌شهر

ششمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان مشگین‌شهر، با حضور حسین قربانزاده نویسنده ومنتقد ادبی واعضای انجمن، آذرماه ۱۴۰۱، در مرکز فرهنگی وهنری شماره۲ کانون این شهر برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، حسین قربانزاده در این نشست به  فضاسازی در داستان، عناصر و شخصیت‌های دور و نزدیک، زبان، ساختار داستان واسامی هدف  اشاره کرده و گفت: اعضا باید در مورد اسم شخصیت‌ها وعنوان داستان دقت بیشتری نمایند، چرا که عنوان بایستی موجب کنجکاوی مخاطب شده و تکراری نباشد.

این نویسنده و منتقد ادبی ضمن اشاره به اهمیت دقت درمطالعه تصریح کرد، نویسنده باید جهت فضاسازی مناسب، چالش چرا و چگونه را از ابتدا تا انتهای داستان در ذهن مخاطب ترسیم نماید.

وی در پایان توصیه‌های سازنده در مورد فضای سنگین در داستان ولزوم بازتر شدن این فضا با تکیه بر شخصیت پردازی و گفت‌وگوهای موثر وسازگار را برای اعضای انجمن ارایه کرد.

در ادامه این نشست، داستان «پیتزا» توسط فاطمه حسین‌پور عضو ادبی مرکز شماره ۲ کانون مشگین‌شهر خوانده شد و هر کدام از اعضا نقدهای خود را بیان کرده و سپس نقد ساختاری ومحتوایی این اثر توسط میهمان جلسه صورت گرفت.

همچنین جهت ترسیم ذهنی بیشتر اعضا درمورد فضاسازی در داستان، اثر«تابستان امسال»، توسط فاطمه اسدی عضو ارشد کانون خوانده شد و در ادامه با کمک اعضای حاضر در جلسه به تعیین چهارچوب موجود در داستان، تعریف شخصیت‌های داستانی، وحدت عناصر واتفاقات شکل گرفته در داستان پرداخته شد.

گفتنی است، در پایان برنامه ضمن تقدیر از اعضای فعال وکتابخوان، اعضا ومربی انجمن ادبی مراکز کانون مشگین‌شهر، با اهدای لوح وهدیه از حسین قربانزاده، میهمان برنامه تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =