چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش در کانون استان اردبیل

چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با حضور سرپرست کانون استان، جمعی از مسوولان اداره‌ها و اعضای نوجوان در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون شهرستان کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان اردبیل در این برنامه با اشاره به شأن نزول آیه ۱۱ سوره مجادله، بر ارزش علم و جایگاه کسب دانش در دین مبین اسلام تاکید کرده و گفت: خداوند متعال قدرت فکر و اندیشه را در تمایز با سایر موجودات در نهاد انسان قرار داد تا بشر با تکیه بر قدرت تعقل از جهل و نادانی به سوی شناخت عالم هستی قدم بردارد و با کسب علم و معرفت، جایگاه خود را بالا ببرد.

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه خداوند در آیه ۹ سوره زمر، خطاب به  پیامبر اسلام می‌فرماید آیا کسانی که می‏دانند و کسانی که نمی‏دانند یکسانند؟؛ علم آموزی را از ملاک‌های برتری انسانها معرفی کرده و اظهار داشت: دانایی یکی از شاخصه‌های توسعه کشورها است و هر ملتی که اهل پژوهش و کشف ناشناخته‌ها از جهان هستی باشد، مسیرهای ترقی و پیشرفت را به سرعت طی خواهد کرد.

وی در ادامه، با اشاره به شعار هفته پژوهش با عنوان «مساله‌شناسی کودک و نوجوان، افق روشن آینده»، ضرورت انجام فعالیت‌های پژوهش‌محور توسط اعضای مراکز کانون را مورد توجه قرار داده و گفت: انجام فعالیت‌ها بر مبنای تحقیق و پژوهش باعث درک بهتر مسئله و در نهایت موجب ارتقای کیفیت یادگیری وآموزش در اعضا می‌شود.

سرپرست کانون استان تصریح کرد: یکی از رویکردهای کانون در فعالیت با اعضا دستیابی و تقویت مهارت پرسشگری و تفکر انتقادی است تا اعضا با تکیه بر این مهارت برای دستیابی به پاسخی روشن و منطقی نسبت به اتفاقات و مسایل محیط اطراف جستجوگر باشد.

اکرم راضی، مربی مسوول مرکز نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم گویی و تبریک هفته پژوهش، گزارشی از طرح‌های اقدام پژوهی و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز را ارایه کرد.

در ادامه کلیپ علمی با عنوان «رقص ابزار موقعیت یاب زنبور عسل» که در مرکز تهیه شده بود، پخش گردید و هدیه نقی‌پور عضو پژوهشگر مرکز اثر خود را  با عنوان «آیا کرونا موجب افت کیفیت تحصیلی و آموزشی نوجوانان شهرستان کوثر شده است؟» ارایه کرد.

پخش کلیپ از کارگاه‌های تخصصی «فلسفه برای کودک» و انیمیشن «خط» از دیگر برنامه‌های این همایش بود که عظیم رضایی مربی امور فرهنگی کانون کوثر در رابطه با همین مسئله با شرکت کنندگان به بحث‌ و گفت‌وگو پرداخت.

 خاطر نشان می‌شود، تقدیر از اعضا و مربیان پژوهشگر و فعال در عرصه کتابخوانی مراکز کانون شهرستان کوثر و بازدید از نمایشگاه آثار پژوهشی اعضا و مربیان، پایان بخش این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =