کد خبر: 321137
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
بازدید 102
وبینار آموزشی از تجربه تا خلاقیت

در پنجمین روز از هفته پژوهش وبینار آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با عنوان «از تجربه تا خلاقیت»، توسط معاون فرهنگی و مربی آفرینش‌های هنری کانون استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این وبینار، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان اردبیل در معرفی هنر چوب‌های آب‌آورده گفت: کار با چوب‌های آب آورده یک هنر شناخته شده است و در خارج از مرزهای کشور هنرمندان این عرصه با خلق آثاری زیبا و ارزشمند و فروش آن امرار معاش می کنند.

وی با بیان اینکه چوب‌های آب‌آورده ابزار مناسبی برای خلق یک اثری هنری است، اظهار داشت: مواد اولیه این کار هنری به خاطر فرم، بافت و شکل منحصر به فردی که دارندآ ابزاری مناسب برای تجلی خلاقیت‌های هنری است و هر اثری که خلق می‌شود به خاطر این که نسخه دومی برای آن نمی‌توان پیدا کرد اثری منحصر به فرد خواهد بود.

معاون فرهنگی کانون فعالیت در هنر چوب‌های آب‌آورده را هیجان‌آور و لذت‌بخش توصیف کرده و با اشاره به فرایند تولید اثر در این کار هنری، تصریح کرد: انتخاب چوب‌هایی که با ترکیب آنها می‌توان مجسمه ساخت به ابعاد، اندازه، درازا، پهنا و میزان انحنای قطعات بستگی دارد و هنرمند با توجه به اینکه از قبل می داند چه چیزی خواهد ساخت و یا با دقت در فرم و شکل چوب به ایده‌ای دست یافته و آن را برجسته می‌کند، اثری بدیع می‌آفریند.

در ادامه این وبینار سمیه جعفری مربی آفرینش‌های هنری کانون استان اردبیل نیز با اشاره به اهمیت مخاطب‌شناسی در کارهای هنری گفت: مربی قبل از شروع به آموزش باید دقت لازم را در خصوص این‌که چه چیزی را با چه روش و تکنیکی و به چه کسی آموزش می‌دهد داشته باشد.

وبینار آموزشی از تجربه تا خلاقیت

جعفری با بیان اینکه عضو باید قبل از آغاز فرایند تولید اثر، با درک بهتر و مناسب از موضوع کار، از آمادگی لازم برای اجرای اثر برخوردار باشد، نمایش آثار تولید شده با موضوع مشابه را در رسیدن به آمادگی ذهنی موثر دانست.

شناخت محیط پیرامون توسط کودکان، آشنایی با ابزارهای تولید آثار هنری و پرسش و پاسخ در خصوص خلاقیت‌ها و فعالیت‌های ذهنی و بصری در کودکان و نوجوانان از دیگر مباحث مطرح شده در این وبینار بود.

شایان ذکر است، سمیه جعفری مربی آفرینش‌های هنری با هدایت اعضا، موفقیت‌های ارزنده‌ای را در سطح کشوری و بین‌الملل برای کانون استان اردبیل کسب کرده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =