«داستان‌های دیار» به قلم اعضای کانون قم برگزیده  سومین جشنواره داستان آفرینش

زهرا علیئی عضو مرکز شماره ۸ در گروه سنی نونگاه، پریسا زمانی عضو ارشد و محدثه غفاری عضو نوجوان شماره ۲ قم به عنوان برگزیدگان کشوری سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش شناخته شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری قم، زهرا علیئی عضو مرکز شماره ۸ در گروه سنی نونگاه، پریسا زمانی عضو ارشد و محدثه غفاری عضو نوجوان شماره ۲ قم به عنوان برگزیدگان کشوری سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش شناخته شدند.

داوری سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار» با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی و شعار «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم»  بر عهده افسون امینی، مینا حدادیان و هادی خورشاهیان بود که ۴۶ اثر از ۳۱۹ اثر داستانی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

اعضای کانون در سه گروه سنی نونگاه ۱۲+ سال، نوجوان ۱۵+ سال و ارشد ۱۸+ سال طی دو ماه فرصت داشتند تا زیر نظر مربیان و کارشناسان ادبی کانون، آثارشان را خلق کنند و در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی مورد نقد و بررسی قرار دهند.

همچنین در این بازه زمانی برای اعضای داستان‌نویس و علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره یک کارگاه دو ساعته درباره شاخص‌ها، ویژگی‌ها و معیارهای ادبیات داستانی اقلیمی با تدریس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان؛ حسین قربان‌زاده به شکل وبینار برگزار شد.

بر اساس این خبر، فراخوان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ همزمان با سالروز تولد هوشنگ مرادی‌کرمانی؛ نویسنده نامدار ایران منتشر شد و اعضای کارگاه‌های داستان و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون را به خلق جهان داستانی با ویژگی‌ها و شاخص‌های ادبیات بومی و اقلیمی دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =