مهشید قاسمی عضو 13 ساله کانون کهریسنگ در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» خوش درخشید

از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ، مهشید قاسمی عضو 13 ساله کانون کهریسنگ به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» انتخاب شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌‎های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند.

بر این اساس فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» مهر ۱۴۰۱ همزمان با هفته ملی کودک منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

شرکت‌‎کنندگان این جشنواره گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) بودند.

شایان ذکر است تعداد آثار دریافتی از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان‌ها و شرکت‌کنندگان آزاد در بخش کودک (۷ تا ۱۱ سال) ۳۰۱ اثر و در بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۶ سال) ۱۲۶ اثر بود.

داوری جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» روز دوشنبه ۲۸ آذر ١۴٠١ از سوی فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی برگزار شد.

هیئت داوران از میان آثار، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را برگزید و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان شایسته تقدیر معرفی شد.

مراسم گشایش نمایشگاه و آیین قدردانی از برگزیدگان این جشنواره در ماه دی ۱۴۰۱ با مشارکت کانون و سفارت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد.

بر اساس این خبر، در این نمایشگاه در مجموع ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

فهرست اسامی اعضای برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

نقاشی‌های برگزیده کودک و نوجوان جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =