برگزاری نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

نشست بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و مقابله‌ی هوشمندانه با تهدیدات فضای مجازی برای نوجوانان با حضور مدیرکل و همکاران ستاد و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این جلسه ضمن اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست بیگانگان از منافع کشور گفت: سودای دست‌یابی دوباره به این منابع، دشمنان را به تحرکاتی واداشته که از نخستین روز پیروزی انقلاب آغاز شده و در هر زمان شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

معصومه هادی ادامه داد: هر کدام از مشکلاتی که بر سر راه انقلاب قرار گرفت، می‌توانست ادامه‌ی این مسیر را با خطرهای بسیاری روبه‌رو کند اما تدابیر هوشمندانه‌ی بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری و همراهی آگاهانه‌ی مردم، دشمنان را از رسیدن به اهدافشان ناامید کرد.

وی سپس با بیان مفهوم بصیرت به عنوان دانایی، هوشیاری و شناخت موقعیت گفت: مردم با درک صحیح و فهم به موقع، در بزنگاه‌های گوناگون، بصیرت‌شان را نشان داده‌اند و این موضوع را در طول تاریخ انقلاب اسلامی و بروز حوادث گوناگون می‌توان به روشنی دید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم‌چنین افزود: ابزارهای مختلفی برای به انحراف کشیدن مسیر انقلاب و مردم طراحی شده که اگر ناآگاه باشیم، ناخواسته دستاویزی می‌شویم برای نفوذ دشمنان، بنابراین هر شخص لازم است توانایی‌های خود را افزایش دهد و برای این کار نیازمند آموزش‌های مداوم و مطالعه و بررسی هستیم.

هادی با برشمردن بخشی از امکانات وسیعی که فضای مجازی و تبادل سریع اطلاعات در اختیار مردم گذاشته، غفلت از زیان‌هایی که ممکن است این موقعیت برای هر کاربری در پی داشته باشد، را زیانبار خواند و گفت: سواد رسانه‌ای و هوشیاری دو عنصر مهم برای مصونیت از این آسیب‌هاست.

تحلیل مسایل و بررسی زاویه‌های پیدا و پنهان آنها، آگاهی از مسایل پیرامون، قدرت تشخیص سره از ناسره، دقت و درایت مسئولان در انجام وظایف و حل مشکلات جامعه، مراقبت در برابر تحرک‌های دشمن و آمادگی در جهت بی‌اثر کردن آنها از دیگر مواردی بود که مدیرکل کانون در جمع همکاران برشمرد و آنها را موجب ادامه‌ی راه انقلاب و تداوم آرامش و امنیتی دانست که دستاورد خون شهیدان است.

وی هم‌چنین با بیان این نکته که دست‌یابی به اطلاعات شخصی و سازمانی به راحتی امکان‌پذیر است، مواردی را برای حفظ این اطلاعات به همکاران یادآور شد و در پایان افزود: در هر خانواده و جامعه‌ای، حتی در کشورهایی که ادعای پیشرفته بودن دارند، مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد که «هم‌اندیشی، همراهی و همدلی» کلید حل بسیاری از آنهاست و ما هم وظیفه داریم با حفظ وحدت و دوراندیشی و انتقال آن به نسل آینده‌ساز کشور، راه را برای ادامه‌ی پیشرفت کشور هموارتر کنیم.

گفتنی است این نشست به مناسبت روز بصیرت در کانون استان برگزار شد.

برگزاری نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

برگزاری نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =