طرح کانون مدرسه در مراکز کانون استان اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اردبیل در سیزدهمین جلسه‌ی اعضای شورای فرهنگی که روز شنبه دهم دی‌ماه۱۴۰۱، در محل دفتر مدیرکل تشکیل شد، از اجرای طرح «کانون مدرسه» در یک فرایند سه ساله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان در آغاز این جلسه با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای طرح «کانون مدرسه»، گفت: طرح کانون مدرسه در راستای ارایه خدمات کتابخانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به دانش آموزان مدارس همکار در این طرح، با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

سرپرست کانون استان تصریح کرد: توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و کسب تجربه‌های جدید از اهداف اجرای طرح کانون مدرسه است که مراجعه کنندگان به صورت آموزش غیرمستقیم، مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی را با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فضای جذاب و دلنشین مراکز کانون کسب خواهند کرد.

ملک‌زاده فرد، آشنایی کودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون، فراهم شدن زمینه‌ی جذب اعضای جدید و ترغیب به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از دیگر اهداف اجرای طرح کانون مدرسه در مراکز کانون ذکر کرد.

طرح کانون مدرسه در مراکز کانون استان اجرا می‌شود

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون نیز زمان اجرای طرح کانون مدرسه را از دی ماه تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۲برای دانش‌آموزان پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی عنوان کرده و اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح، مراکز فرهنگی‌هنری کانون در استان پس از انجام هماهنگی با مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه، در هفته یک روز میزبان دختران و یک روز میزبان پسران خواهند بود و هر مرکز به صورت ماهانه میزبان ۴ کلاس دخترانه و ۴ کلاس پسرانه خواهد بود.

علومی با بیان اینکه در مدت زمان ۲ تا ۳ ساعت حضور دانش آموزان در مراکز کانون، مربیان با اجرای فعالیت‌های مختلف اقدام به معرفی کانون خواهند کرد، افزود: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح، در صورت تمایل می‌توانند مطابق با مقررات و برخورداری از تخفیف ۵۰ درصدی، عضو مرکز شوند تا در ساعات فراغت‌ با مراجعه به مرکز از خدمات فرهنگی ،هنری و ادبی استفاده نمایند.

شایان ذکر است در ادامه، اعضای شورا فرآیند برنامه‌ریزی در ستاد استان و نحوه‌ی اجرای طرح در مراکز کانون را مورد بررسی قرار داده و ضمن تاکید بر رعایت الزمات برنامه و ثبت گزارش و مستند سازی روند اجرای طرح، برقراری ارتباط موثر مربیان با اعضای طرح، معلمان و اولیای دانش‌آموزان را در توسعه فعالیت‌های کانون، تاثیرگذار دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =