برگزاری همایش کودکان سایبری در کانون سیستان و بلوچستان

همایش کودکان سایبری با هدف افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همایش کودکان سایبری در مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع زاهدان برگزار شد.

در این برنامه، که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلیس فتای استان اجرا شد، مربی- مسئول مرکز مجتمع، صحبت‌های خود را با طرح پرسشی در خصوص وظایف پلیس فتا آغاز کرد و پس از آن با جمع‌بندی گفته‌های اعضا، دقایقی در خصوص خدمات پلیس سخن گفت.

در ادامه رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری، در خصوص هدف پلیس فتا از مشارکت در اجرای چنین برنامه‌هایی گفت: افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، پیشگیری از جرائم این فضا و تامین امنیت کاربران، شاخص‌هایی است که پلیس فتا را برای برگزاری چنین همایش‌هایی ترغیب می‌کند.

سرهنگ حسینعلی دهمرده در ادامه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: استفاده‌ی بی‌رویه از فضای مجازی علاوه بر مشکلاتی که برای کاربران در زمان حال دارد در آینده نیز آین آسیب‌ها خود را به صورت افسردگی، افت تحصیلی، پرخاشگری و... نشان می‌دهد.

وی در پایان، از کودکان حاضر در همایش خواست که محتوای نامناسبی را، که از سوی دیگران برای آنان ارسال می‌شود، به پدر و مادر و معلمان خود اطلاع دهند تا با هم‌فکری، از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

برگزاری یک رقابت در قالب نقاشی، با موضوع آسیب‌های فضای مجازی و اهدای جایزه به شرکت‌کنندگان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

گفتنی است در این روز، با توجه به فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، اعضای مرکز مجتمع برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی و دل‌نوشته اجرا کردند و این روز را تبریک گفتند.

برگزاری همایش کودکان سایبری در کانون سیستان و بلوچستان

برگزاری همایش کودکان سایبری در کانون سیستان و بلوچستان

برگزاری همایش کودکان سایبری در کانون سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =