برپایی نمایشگاهی از آثار تصویرگری بهزاد غریب‌پور در موزه کودک کانون

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاهی از آثار منتخب تصویرگری زنده‌یاد بهزاد غریب‌پور برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه کودک کانون به منظور بزرگداشت زنده‌یاد بهزاد غریب‌پور و مرور خاطرات حضور او در کانون اقدام به برگزاری نمایشگاهی از منتخب آثار تصویرگری کتاب و پوسترهای او کرده است.

‌این نمایشگاه شامل ۵۰ قطعه تصویرگری کتاب‌هایی چون پلنگ سیاه، راز آبگیر، پرنده طلایی، کچل کفترباز و استاد خیمه شب‌بازی می‌آموزد و طرح روی جلد کتاب‌های یک وجب از آسمان، نخل و باران، شیشه آواز، مرغ عشق، راهزنها و... و همچنین ۲۰ پوستر فیلم و تئاتر که حاصل تلاش و حضور ارزشمند این هنرمند گرامی در کانون است.

غریب‌پور متولد سال ۱۳۳۶ در سنندج بود و در سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در کانون به‌عنوان مربی نقاشی پاره‌وقت مرکز شماره ۱کانون تهران آغاز کرد و پس از آن در آذر سال ۱۳۶۰ به فعالیت‌های هنری‌اش به‌عنوان نقاش و گرافیست در بخش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان ادامه داد.

همکاری وی با بخش گرافیک کانون او را به‌عنوان یکی از هنرمندان شاخص کانون به جامعه هنری معرفی کرد و از او طی این سال‌ها آثار ارزشمندی در حوزه کتاب کودک و نوجوان و طراحی پوستر برجای مانده است.

بهزاد غریب‌پور پس از مدت‌ها تحمل بیماری روز ۲۲ آذر  ۱۴۰۱در سن ۶۵ سالگی خارج از کشور درگذشت.

این نمایشگاه از ۲۴ دی تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ برای بازدید از نمایشگاه به موزه واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه ملی هنر و ادبیات کودک مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود طراحی پوستر این نمایشگاه را مهشید مهاجر بر عهده داشته است.

برپایی نمایشگاهی از آثار تصویرگری بهزاد غریب‌پور در موزه کودک کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =