تشریح برنامه‌های کانون به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فارس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در نشست خبری، برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، نشست خبری تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به‌مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای کانوندر حوزه فرهنگ، هنر و ادب،  سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ در شیراز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون فارس در این نشست گفت: با توجه به اهمیت برگزاری باشکوه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسوولیت کمیته تخصصی کودک و نوجوان دهه فجر همچون سال‌های گذشته بر عهده کانون گذاشته شده است؛ بنابراین با مغتنم شمردن این رویداد با هدف وفاق ملی و وحدت و جهاد تبیین به بیان دستاوردهای انقلاب خواهیم پرداخت و  برنامه‌ریزی شده که  براساس محتوای ایرانی و اسلامی برنامه‌ها با همکاری کارگروه کودک و نوجوان تدوین شود.

مسوول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان فارس ضمن تشریح برنامه‌های دهه فجر در استان فارس، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون در دهه فجر امسال اجرای ویژه برنامه «سبز، سفید، قرمز «با محوریت پرچم مقدس ایران اسلامی و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمام مراکز کانون در فارس است

تشریح برنامه‌های کانون به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فارس

کامرانی دیدار با خانواده شهدا و گل‌افشانی قبور شهدا را از برنامه‌های دیگر کانون به‌مناسبت دهه فجر برشمرد و افزود: برای برگزاری برنامه‌ها در مناطق کم‌برخوردار، «پیک امید» راهی مناطق محروم استان خوغاهند شد و به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار ارائه‌ی خدمت خواهند داشت.

او از افتتاح دومین مرکز پویانمایی در استان فارس به میزبانی کانون لار  و برگزاری مسابقه ادبی با محوریت پرچم جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: مسابقه «هم قصه، هم نقاشی» نیز در طول دهه فجر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه مادر و کودک از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه در شیراز

مدیر کل کانون فارس از برپایی ششمین نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک و هفدهمین نمایشگاه اسباب‌بازی، تفریحات و سرگرمی از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه جاری به میزبانی شیراز با همکاری کانون، بخش خصوصی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس خبر داد.

کامرانی همچنین به برنامه‌های اجرا شده در طول سال جاری پرداخت و گفت جشنواره قصه‌گویی که معتبرترین جشنواره کشور در کانون است را برگزار و ۹۵۵ اثر در فارس دریافت کردیم. ۱۲ قصه‌گو راهی بخش منطقه‌ای در استان خوزستان شدند؛ همچنین در بخش ملی سه نفر به جشنواره ملی قصه‌گویی راه پیدا کردند که در یزد برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از ایجاد خانه عروسک‌ها در استان فارس گفت و افزود: این عروسک‌ها ارتباط با فرهنگ بومی و محلی استان دارد و این مقدمه‌ای برای ایجاد موزه عروسک‌ها در شیراز است.

وی رونمایی از سه کتاب صوتی در استان فارس را از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۱ کانون برشمرد و گفت: این تولیدات برای نخستین‌بار در استان فارس منتشر شد که هر مجموعه شامل ۳۰ داستان است.

تشریح برنامه‌های کانون به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فارس

کامرانی برگزاری هجدهمین سوگواره عاشورایی در استان فارس را از دیگر اقدامات سال جاری کانون عنوان کرد و ادامه داد: همچنان بسیاری از برنامه‌های کانون برخط برگزار می‌شود.

منصور امینی، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز در این نشست درباره ساختمان شماره  ۱  این کانون در شیراز اعلام کرد: از آنجا که رسالت اصلی کانون، اجرای فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری است؛ بنابراین برای این رسالت باید زیرساخت‌هایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه درنتیجه رایزنی‌ها در بخش اعتبارات عمرانی اعتبارات درخوری به کانون اختصاص یافته است، افزود: افزایش این اعتبار بیش از صددرصد بوده است

ساختمان‌های کانون در استان فارس بیش از ۲۵ سال است که نیاز به نوسازی دارد

امینی با تاکید بر اینکه قدمت ساختمان‌های کانون در استان فارس بیش از ۲۵ سال است که نیاز به نوسازی دارد، افزود: با گذر از مراحل سخت کرونایی شاهد حضور کودکان در مراکز هستیم؛ بنابراین نیاز است که برای حضور مداوم آن‌ها تجهیزات و فضای کافی در نظر گرفته شود؛ البته نگاه سازمان برنامه و بودجه به کانون مثبت است.

او درباره توافقنامه با شهرداری برای تامین فضای جایگزین ساختمان کانون در بوستان ولی‌عصر که در پروژه پُل کابلی از بین رفت و ساختمان شماره یک در باغ ملی، اعلام کرد: به‌رغم اینکه ۹ سال از آن توافقنامه می‌گذرد، تعهدات شهرداری انجام نشده است. قرار بود ۸۰۰  متر زمین در اختیار کانون قرار بگیرد اما محقق نشده است.

معاون اداری مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با یادآوری اینکه ساختمان شماره ۱ در باغ ملی با قدمت بیش از ۵۵ سال برای کانون و همچنین شهروندان شیرازی حایز اهمیت است، گفت: ساختمان شماره ۱ در همین جایگاه و مکان حفظ می‌شود و ابتدای سال ۱۴۰۲ با نمای بازسازی شده به چرخه مراکز فرهنگی و هنری کانون می‌پیوندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =