تعامل کانون و ندامتگاه فردیس برای مهارت آموزی نوجوانان

سرپرست کانون البرز و رییس ندامتگاه فردیس به منظور تعامل فرهنگی و اجرای فعالیتهای مستمر برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، بحث و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این نشست مشترک روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ در محل اتاق جلسات کانون البرز برگزار شد.

سید جواد تهامی رییس ندامتگاه فردیس در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت انجام کار فرهنگی برای ایجاد تغییرات ساختاری در نوجوانان و فعالیتهای اثر بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان گفت متاسفانه امروز شاهد هستیم که بیشتر نوجوانانی که در کانون اصلاح و تربیت حضور دارند،  کسانی هستند که از شرایط خانوادگی خوبی برخوردار نبوده و محصول  آسیب‌های اجتماعی هستند؛  وی با اشاره به این نکته که برخورد با این نوجوانان ، به مهارت ها و فنون مربیان و کارشناسان این امر نیاز دارد، افزود در نظر داریم با توجه به تجربه موفق حضور کتابخانه سیار کانون در این ندامتگاه،  از توانمندی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  در جهت ارتقای مهارت های نوجوانان و تغییر در آنان برای بازگشت به آغوش اجتماع به شکل مستمر استفاده کنیم .

تهامی با اشاره به  برگزاری کارگاه های مهارتی هنری در  محیط ندامتگاه گفت نمونه های بسیاری  از زندانیان وجود دارند  که با برخورد های فرهنگی مناسب به زندگی و جامعه برگشته و در حوزهی تحصیل، ورزش و ... به موفقیت هایی دست یافته اند.

 رییس ندامتگاه فردیس با ذکر این جمله که «زندان شهری پشت دیوارهای شهر است» گفت ما باید برای این شهر فکری کرده و  گام موثری برداریم و این محقق نخواهد شد مگر با کار فرهنگی.

 این مقام مسئول که به تازگی به این سمت منصوب شده ادامه داد خوشحالم که پس از دیدار با امام جمعه ی محترم شهرستان دومین دیدار را در خدمت مسؤولان و همکاران کانون هستم و ضمن دعوت از مسئولان کانون برای بازدید از ندامتگاه فردیس اعلام آمادگی می کنم که  از تمامی نظرات کارشناسی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 تعامل کانون و ندامتگاه فردیس برای مهارت آموزی نوجوانان

 مهری فلاح،  سرپرست اداره کل کانون البرز نیز در سخنانی با اشاره به این نکته که بچه ها هر کجا که باشند مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند،  از حضور و نگاه فرهنگی رئیس ندامتگاه فردیس و همکارانش قدردانی کرد و گفت این که به عنوان اولین جلسات به کانون تشریف آورده اید نشان دهنده آن است که شما دغدغه کار فرهنگی دارید و یقینا اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

این مقام مسئول افزود ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم بچه ها را به جامعه برگردانیم.

 فلاح در بخش دوم سخنانش به برپایی نمایشگاه کودکان البرز ویژه کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار استان در هفته ملی کودک به عنوان یکی از دستاوردهای شاخص و مهم کانون در حوزه شناخت آسیب های اجتماعی اشاره کرده و در خصوص تاسیس کتابخانه مستقل برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت در صورت فراهم شدن زیر ساختهای لازم، اهدای کتاب ، تهیه فضای آموزشی برای آنان و  اجرای ویژه فعالیت های کتاب محور اشاره کرد و افزود ما می توانیم از قصه و قصه گویی نیز  به عنوان یک فعالیت اثربخش برای تمام گروه های مخاطب در زندان  (نوجوانان، بانوان و مادربزرگ ، پدربزرگ ها) به منظور ایجاد نشاط و امید آفرینی در آنان  استفاده کنیم.

 سرپرست کانون  با اشاره به تجربه موفق جشنواره البرز قوی افزود اگر یک نوجوان بخواهد حضور موفقی در جشنواره قصه گویی داشته باشد لازم است که کتاب بخواند و همین امر ارتباط بچه ها و تمرکز آنان را با دنیای فرهنگی و مطالعه بیشتر خواهد کرد.

فلاح همچنین اعلام آمادگی کرد که با حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان استعدادهای این نوجوانان  شناسایی خواهیم کرد و  سپس کارگاه های مهارتی به شکل مستمر برای آنان برگزار خواهد شد.

وی در بخش دوم سخنانش به نمایش و تاثیرات آن در تربیت نوجوانان اشاره کرده و اعلام آمادگی کرده با رعایت کرامت نوجوانان و تدابیر امنیتیی لازم آنان در قالب تیم های تک نفره دو نفره و سه نفره به سالن های نمایش مراکز کانون مراجعه کرده و از نمایش های ویژه کودکان و نوجوانان  به صورت رایگان، بهره ببرند.

همچنین خاطر نشان کرد همکاران کانون دلسوزانه  و فارغ از آنکه آنها از چه سطح  و چه خانوادهای هستند با کودکان و نوجوانان فعالیت میکنند و  افزود ما فعالیت های فرهنگی خود را بر مبنای ظرفیت و امکانات کانون استان و به دور از هیچ گونه چشم داشت انجام می‌دهیم و برای کار فرهنگی در تمام ایام و در تمام مکان ها دغدغه داریم.

ایشان  به لزوم داشتن خروجی های کمی و کیفی در فعالیت ها اشاره کرد این مقام مسئول حضور کودکان و نوجوانان در کارگاه های فرهنگی هنری را استعدادیابی و راهی برای بروز احساسات ارزشمند آنان  و ایجاد حس و حال خوب در آنها به ویژه برای کودکانی که دچار آسیب شده اند ضروری  دانست و ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی و مهارت کارشناسان کانون بتوان اقدامات موثری را رقم زد .

این مقام مسوول گفت آمادگی لازم از سوی کارشناسان کانون برای آموزش مربی مهد کودک ندامتگاه فردیس نیز وجود دارد.

 در پایان این نشست مقرر گردید پس از بازدید اولیه سرپرست و کارشناسان کانون از ندامتگاه فردیس و  برگزاری شورای فرهنگی متناسب، کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و همکاران کارشناس بخش های مختلف،  هر ماه یکبار به این ندامتگاه  مراجعه کرده و در خصوص اجرای فعالیت های فرهنگی برای نوجوانان همت گمارند،  همچنین برنامه‌های مستمری نظیر کتابخوانی جشنواره قصه‌گویی و غیره نیز برای اینکه کودکان اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این نشست جمعی از کارشناسان کانون و مسؤول فرهنگی ندامتگاه نیز حضور داشتند.

لازم به توضیح است حدود ۶۰ نوجوان در حال حاضر در ندامتگاه فردیس و کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =