برنامه‌های مختلف کانون به مناسبت دهه فجر در زنجان

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: هدف بزرگداشت دهه فجر تنها یادآوری و گرامی‌داشت خاطره انقلاب اسلامی نیست و اصل مراسمات این دهه با هدف استمرار انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عموم اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ شیرین دارایی پیش از ظهر ۹ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی برای جست‌وجو در تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تلاش، مجاهدت و مبارزات انقلابیون و روشن‌فکران به ثمر نشست و به این طریق طاغوت شسکت خورده و جمهوری اسلامی با استفاده از آموزه‌های دینی تشکیل شد. دستاورد انقلاب اسلامی به اندازه‌ای بزرگ بوده که بعد ۴۴ سال می‌توانیم در سایه حکومت اسلامی زندگی کرده و پیروزی انقلاب را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه هدف بزرگداشت دهه فجر تنها یادآوری و گرامی‌داشت خاطره انقلاب اسلامی نیست و اصل مراسم این دهه با هدف استمرار انقلاب برگزار می‌شود، افزود: حفظ انقلاب مهم‌تر از انقلاب است و نسل امروز دنبال‌کننده راه کسانی هستند که انقلاب را به ثمر رساندند. به عنوان کمیته کودک و نوجوان دهه فجر وظایفی داریم که در راستای آن جلساتی نیز برگزار کرده و وظایف را اعلام کرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر با هدف آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان و جلب مشارکت حداکثری مردم، فعالان اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد کرد که برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در همه مراکز ثابت، سیار و مدارسی که دعوت می‌کنند، نصب بنر، پوستر و فصاسازی محیطی، نمایشگاهی با محوریت زندگی امام راحل و انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص ۸ سال دفاع‌مقدس با همکاری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و بنیاد شهید استان، ویژه برنامه بهار آزادی (جشن پیروزی انقلاب) بخشی از برنامه‌ها هستند.

دارایی ادامه داد: اجرای قصه‌گویی با محوریت انقلاب اسلامی، تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی، گرامی‌داشت روز فناوری فضایی، برگزاری ایستگاه‌های کانون در شهرستان‌ها و مناطق مرکزدار کانون در روز راهپیمایی 22 بهمن، نقد و بررسی کتاب «خوشه‌های سمی»، دیدار با خانواده شهدا یا ایثارگران، اجرای برنامه در بخش مکاتبه‌ای (برای اعضایی که نمی‌توانند در مراکز حضور یابند، فعالیت‌های ادبی کانون در قالب نامه‌هایی ارسال می‌شود) کانون، نشست کودکان سایبری با پلیس فتا، محافل انس با قرآن، اجرای طرح کشوری کانون مدرسه، اجرای سرزمین من برای معرفی کشور، معرفی شهدای شاخص انقلاب و دوران دفاع‌مقدس و.... نیز بخشی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده برای دهه فجر است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه برای برگزاری برنامه برای کودکان آسیب‌پذیر و مدارس حاشیه شهر به ادارات بهزیستی و آموزش‌وپرورش استان اعلام آمادگی کرده‌ایم، گفت: همان‌طورکه دوست داریم از دانش و تجربه‌های سازمان‌های دیگر بهره‌مند شویم، اعلام آمادگی می‌کنیم که می‌توانیم دانش خود را نیز در اختیار سایر سازمان‌ها قرار دهیم و اگر ما مربیان و متولیان کودکان و نوجوانان بتوانیم سطح خود را بالا برده و جذابیت برنامه‌ها را افزایش دهیم می‌توانیم نقش اساسی در جذب کودکان در امور فرهنگی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =