کتاب برگزیده‌ی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

کتاب «پیکرگردانی در افسانه‌های سیستان و بلوچستان» اثر پژوهشی زهرا پردل کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان که رتبه‌ی نخست بخش علمی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را به خود اختصاص داده بود، منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کتاب برگزیده‌ی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، تالیف زهرا پردل منتشر شد.

پردل، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در کتاب «پیکرگردانی در افسانه‌های سیستان و بلوچستان»، که در دسترس علاقه‌مندان به حوزه‌ی ادب عامه به ویژه افسانه پژوهان قرار گرفته، ضمن تحلیل افسانه­های شفاهی ثبت شده­‌ی استان سیستان و بلوچستان، شاخص‌ترین انواع پیکرگردانی و همچنین کارکرد و نقش آنها را در افسانه­‌های بومی منطقه بیان کرده است.

در معرفی پشت جلد این کتاب که «رتبه‌ی نخست بخش کتاب بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین المللی قصه‌گویی» را از آن خود کرده، آمده است: «استحاله یا پیکرگردانی» تغییر ماهیّت ظاهری یا توانایی­‌های درونی اساطیر و موجودات افسانه­‌ای است که گاه با دگرگونی­های ظاهری نظیر: تبدیل جماد به حیوان، انسان به حیوان یا بالعکس، انسان به فرشته و... نمود پیدا می‌کند و گاه بدون تغییرِ ظاهر، قهرمان به قدرت ماوراء طبیعی دست می­یابد و پا از حوزه­ی توانایی‌های ذاتی خویش فراتر می‌نهد. این دگرگونی‌ها یا همان پیکرگردانی­ها مهمترین عامل شگفت­زایی در اساطیر، افسانه­ها و قصه­های عامیانه به شمار می­آیند و نقش بسزایی در تأثیرگذاری، ایجاد هیجان و جذب مخاطب دارند..

کتاب پیکرگردانی در افسانه‌های سیستان و بلوچستان در 206 صفحه و به قیمت 150هزار تومان با شمارگان 300 نسخه از سوی انتشارات لوار منتشر شده و تصویر جلد آن «پرنده ی خیال» اثر نجوا عرفانی است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از انتشارات لوار به نشانی الکترونیکی nashr.lawar@gmail.com  تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =