تبیین اهداف انقلاب اسلامی  برای نسل امروز باید برپایه‌ی تفکر، عقلانیت و آگاهی باشد

حجت ا...آسمند هم زمان با ۱۲ بهمن ماه و آغاز دهه ی مبارک فجر گفت : مربیان نقش مهمی در روایت ماهیت دهه ی فجر دارند و تبیین اهداف انقلاب اسلامی برای نسل امروز باید برپایه ی تفکر، عقلانیت و آگاهی باشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، حجت ا...آسمند مدیر کل استان هم زمان با ۱۲ بهمن ماه آغاز ایام ا...دهه‌ی مبارک فجر و خطاب به مسوولین و  مربیان  گفت‌: یکی از مولفه‌های اساسی تربیت دینی عقلانیت است. 

تبیین اهداف انقلاب اسلامی  برای نسل امروز باید برپایه‌ی تفکر، عقلانیت و آگاهی باشد
کودکان و نوجوانانی که از قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل برخوردار باشند در برابر هجمه‌های نامطلوب‌، تردید آفرین و شکننده‌ی فرهنگی مقاوم خواهند بود و شناخت عمیق و پایداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: ماموریت اصلی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، پرورش تفکر و شکوفاسازی ارزش‌های عقلی در گروه هدف است.
کودکان و نوجوانان به دلیل گرایش فطری به حقیقت‌جویی و کمال‌گرایی همواره مستعد حرکت و یافتن و دانستن هستند. تقویت روحیه‌ی پرسشگری در ماهیت انقلاب اسلامی و پرورش تفکر دینی مبتنی بر استدلال در آنان باعث می‌شود که فرزندان این سرزمین موجودیت خود، فرهنگ خود و ارزش‌های خود را عمیق‌تر بشناسند و از آن دفاع کنند.
انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه‌ی تاریخی و ملی این کشور و مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از حماسه‌ی سرخ عاشورای حسینی بود. اکنون که در آستانه‌ی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم مسوولیت ما ایجاب می‌کند  تا واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار گوناگون این حادثه‌ی بزرگ تاریخی و ملی را با استفاده از ابزاری مناسب، جذاب و کار آمد و امید آفرین و با مطرح نمودن مفاهیم تاثیرگذار و کلیدی هم‌چون وحدت، همبستگی، رهبری، همیت، ایثار، شهادت و از خود گذشتگی به مخاطبین بشناسانیم و با پی‌ریزی بینشی صحیح و عمیق، کودکان ونوجوانان را نسبت به کیان و هویت خود آگاه و حساس نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =