اعضای کودک و نوجوان میزبان جشن پیروزی انقلاب در کانون سیستان و بلوچستان

جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضا، خانواده‌ها و مسئولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن محوری چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضا، والدین و مسئولان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، حاملان قرآن و قاری نوجوان، که همگی از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زاهدان بودند، جشن را به آیات نورانی قرآن کریم زینت دادند و در ادامه هم‌خوانی سرود جمهوری اسلامی در سالن طنین انداز شد.

سرود خاطره‌انگیز کانون نیز با شادی و همراهی همه‌ی حاضران اجرا شد و سپس مجری نوجوان کانونی با خواندن شعری از مدیرکل کانون برای خوشامدگویی دعوت کرد.

در این بخش، مدیرکل کانون استان در قالب معرفی ایام و وقایع، به همزمانی دو جشن بزرگ ملی و دینی اشاره کرد و گفت: جشن پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد حضرت علی(ع)، مناسبت‌هایی هستند برای شادی مردم و هم‌زمانی این دو جشن دلیلی است برای شادی و شور دوچندان.

معصومه هادی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با اعضای کودک و نوجوان و در راستای انجام تکلیف جهاد تبیین، وجود پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در خانه را، سبب برکت و روشنی دانست و گفت: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، به عنوان عزیزانی که سال‌های پیش از انقلاب را دیده‌اند، بهترین کسانی هستند که می‌توانند به شما در زمینه‌ی مقایسه‌ی سال‌های پیش از انقلاب و پس از آن کمک کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های فراوان در زمینه‌های علمی، پزشکی، مهندسی و... با پرسش از حاضران، دلیل این پویایی را جویا شد و در جمع‌بندی سخنان آنان عنوان کرد: این دوران با شکوه با قیام حضرت امام خمینی(ره) و یاران باوفای ایشان، از جمله مقام معظم رهبری آغاز شد که در ادامه با همراهی مردم این انقلاب به پیروزی رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سپس با نام بردن از بخشی از دشواری‌های این مسیر چون زندان‌ها، شکنجه‌ها، تبعیدها و...، رهبری بی‌نظیر امام(ره)، پایداری و ایستادگی و همراهی مردم را دلیل پیروزی انقلاب و شروع مسیری برای پیشرفت عنوان کرد و گفت: در طول این ۴۴ سال، با وجود جنگ‌های گوناگون نظامی و فرهنگی، ترورها، تحریم‌ها و...، انقلاب اسلامی هیچگاه از حرکت و پیشرفت باز نایستاده است.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان، در پایان این بخش از سخنان خود ضمن ادای احترام به همه‌ی ایثارگران، به تعدادی از شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اشاره کرد و گفت: مردان و زنان بسیاری سلامتی و جان خویش را فدا کردند تا ما در امنیت زندگی کنیم و ما وظیفه داریم از این انقلاب پاسداری کنیم.

هادی گفت: کودکان و نوجوانان عزیز! جمهوری اسلامی ایران ثمره‌ی خون پدران و برادران ماست که عزت و استقلال را به ارمغان آورد و زنجیر ستم را از ملت ایران دور کرد. آگاه باشیم و فریب وعده‌های دروغین دشمنان را نخوریم و هر یک از ما به سهم خودمان تلاش کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم و افراد موثری باشیم.

هادی در بخش دوم سخنان خود با خواندن شعری از استاد شهریار، که با همراهی اعضا ادامه یافت، میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر را به همگان تبریک گفت.

پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و ضروت حفظ آن، آغازگر قسمت دوم جشن انقلاب بود و در ادامه، سرودی با گویش محلی سیستانی توسط اعضای دختر مرکز مجتمع اجرا شد.

حضور گروه نمایش هنرمندان استان و اجرای یک نمایش طنز، لحظه‌های خوشی را برای حاضران ایجاد کرد و پس از آن چهار عضو کودک مرکز شماره چهار، شاهنامه خوانی کردند.

اجرای نمایش خلاق با موضوع انقلاب و پیروزی آن، توسط مربی و عضو مرکز شماره یک زاهدان و دکلمه با اجرای دو عضو کودک مرکز شماره سه زاهدان، دیگر بخش‌های این جشن بودند که برنامه‌ریزی و اجرای آن برعهده‌ی همکاران مرکز شماره پنج زاهدان بود.

در پایان ضمن اهدای جایزه به اعضای مشارکت کننده در برگزاری جشن، از مرتضی حجازیان، به نمایندگی از همکاران آقا، به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز مرد با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

گفتنی است مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری، آموزش و پرورش و... از حاضران در جشن انقلاب کانون بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =