جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر در کانون گیلان

جشن ولادت نخستین آفتاب تابناک امامت و ولایت، امام علی(ع) و روز پدر در تقارنی‌خجسته با چهل‌وچهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، کارکنان ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان میلاد فرخنده مولی‌الموحدین، امام علی(ع)، روز مرد و پدر را  در تقارنی‌خجسته با چهل‌وچهارمین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران گرامی‌داشتند.

این آیین‌ها با هدف پرورش حس دینی، تعمیق باورها و آشنایی افزون‌تر  نسل کودک و نوجوان با مناسبت‌های اسلامی صورت‌گرفت و تبیین سیره عملی معصومین‌(ع)، به ویژه نخستین آفتاب تابناک امامت و ولایت برای آینده‌سازان و معرفی الگوهای مناسب اخلاقی  به آنان، مدنظر قرارداشت.

برگزاری جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر

این درحالی است که مشارکت با دیگر دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان در برگزاری این مراسم موردتوجه‌قرارگرفت و این آیین‌ها در قالب‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برگزارشد.

معرفی شخصیت امام علی(ع) و تشریح ویژگی‌های شخصیتی این امام همام برای مخاطبان، نقطه مشترک این این آیین‌ها بود و مربیان کانون پرورش فکری طی این ویژه‌برنامه‌ها که همراهی مسئولان، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را به‌دنبال‌داشت، در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کتاب‌محور به ارایه تصویری روشن از جایگاه مولی‌الموحدین در میان مسلمین و نقش مولود کعبه در  گسترش دین مبین اسلام‌ پرداختند.

برپایی نمایشگاه «پدران آسمانی»، کارگاه‌های «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «ادبی»، «ساخت کارت‌های تبریک و تقدیم به پدران» نیز از جمله این فعالیت‌ها بود.

برگزاری جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر

برگزاری جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر

برگزاری جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر

مربیان کانون هم‌چنین با ایجاد بسترهای مناسب برای کودکان و نوجوانان، شاهد هنرنمایی آنان در قصه‌گویی، خوانش‌شعر، متن ادبی شدند و همراه با آینده‌سازان به معرفی کتاب‌ با مضمون‌های دینی و با محوریت شخصیت و سیره عملی مولای متقیان، امام علی(ع) پرداختند.

برگزاری جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر

تبریک چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی به مخاطبان، اشاره به الگوپذیری امام راحل(ره) از آموزه‌های اسلامی در مسیر بنیان‌گذاری جمهوری اسلامی ایران و تاثیرگذاری این نظام مردمی بر کشورهای جهان و منطقه نیز از موضوع‌هایی بود که مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آن اشاره‌داشتند و استقلال و روند رو به رشد ایران اسلامی را از برکت‌های شکل‌گیری این انقلاب مردمی عنوان‌کردند.

پذیرایی و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های جشن میلاد مولودکعبه، روز مرد و پدر در مراکز فرهنگی‌هنری بود.

برگزاری جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر

در این میان، اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت روز پنج‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ شاهد برگزاری آیین‌تجلیل از همکاران مرد این مجموعه‌فرهنگی‌بود.

طی این آیین که با حضور سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست و جمعی از کارکنان ستادی کانون استان صورت‌گرفت، از همکاران مرد این مجموعه فرهنگی با هدیه و لوح سپاس قدردانی‌شد.   

برگزاری جشن میلاد یگانه موعود کعبه و روز پدر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =