نیازمند طراحی زیست بوم حوزه کودک و نوجوان بر اساس ظرفیت‌های کانون هستیم

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم به‌روزرسانی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در نشست با کارشناسان اداره‌کل فرهنگی کانون با بیان این مطلب افزود: باید فعالیت‌های کانون با توجه به نیاز جامعه و شرایط زمانی و مکانی به‌روزرسانی و یا طراحی و انجام شود.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به ضرورت طراحی زیست بوم کلان کانون پرورش فکری برای تعامل با کودکان و نوجوانان افزود: به‌سازی و نظم‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون خیلی مهم است. بسیاری از فعالیت‌ها به بهترین شکل ممکن در حال اجراست، اما نظم‌بخشی، میزان تأثیرگذاری، مانایی و اثربخشی آنها را افزایش خواهد داد.

فلاح گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ‌کودکان و نوجوانان در هر جایی از کشور بتوانند از ظرفیت‌ها و خدمات کانون استفاده کنند و این مسأله یکی از راهبردهای اصلی کانون است. ما باید ظرفیت کانون را به صددرصد نزدیک کنیم.

نیازمند طراحی زیست بوم حوزه کودک و نوجوان بر اساس ظرفیت‌های کانون هستیم

وی درباره فعالیت‌های کمیته بررسی کتاب کانون نیز گفت: یکی از سرمایه‌های جدی کانون پرورش فکری کمیته ارزیابی کتاب است. این بخش نه تنها باید حفظ شود بلکه برای ارتقای جایگاه آن و تأثیرگذاری همه‌جانبه آن باید برنامه‌ریزی کرد. ورود همه‌جانبه و موثر در حوزه کتاب مطالبه ما از این بخش است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با بیان این‌که طبق اعلام مدیرعامل محترم تدوین اطلس فرهنگی کتاب کودک و نوجوان یک ضرورت است، گفت: کمیته کتاب کانون باید ارزیابی و سنجش شاخص‌های کیفیت کتاب را برای خانواده‌ها تعریف و استانداردسازی کند و با تلاش به این سمت خواهیم رفت.

وی گفت: بازخوانی و بازتعریف برخی از خدمات کانون مانند مدل و روند ثبت‌نام یکی از کارهای زمین مانده است که برای آن باید سریعا اقدام کرد. البته مدل‌هایی نیز طراحی و در نظر گرفته شده است که نیاز به نهایی‌سازی دارد.

فلاح افزود: تاریخچه و روند فعالیت‌ها نیاز به مستندسازی دارد تا در دوره‌های مختلف بتوان به آن مراجعه و از محتوای آن استفاده کرد. این مسأله بسیار ضروری است و تصمیم‌های مدیریتی دوره‌های بعدی بستگی به آرشیو داده‌ها در زمان کنونی دارد.

ثبت گزارش طرح «کانون مدرسه» به عنوان طرح ملی، جایگاه مرکز مجازی در کانون، جمع‌آوری تاریخ شفاهی کانون، جانمایی نیروهای انسانی، و... از دیگر مباحثی بود که از سوی معاون فرهنگی در این نشست مطرح شد.

نیازمند طراحی زیست بوم حوزه کودک و نوجوان بر اساس ظرفیت‌های کانون هستیم

همچنین در این دیدار کارشناسان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و معاون فرهنگی کانون به سوال‌های آنها پاسخ داد.

نشست معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کارشناسان آفرینش‌های فرهنگی روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =