صبح شعر و داستان «آهنگ بهاران» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: شنیدن روایت انقلاب با زبان هنر و ادبیات از کسانی که سال‌ها پس از پیروزی آن به دنیا آمده‌اند بسیار زیبا و تاثیرگذار است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌ی صبح شعر و داستان «آهنگ بهاران» به مناسبت چهل ‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در  در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این همایش، مدیرکل کانون استان در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن چهل ‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: از لحظه‌ی ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران تا طنین انداز شدن سرود پیروزی روزهایی پر از حادثه و هیجان، بر ملت ایران گذشت و همه‌ی جهان چشم به این رویداد بزرگ دوخته بودند زیرا صفحات تاریخ جهان با تاثیر از انقلاب ایران ورق می‌خورد.

معصومه هادی لحظه‌ی پیروزی انقلاب را همچون طلوع خورشید دانست و با یادآوری همه‌ی تلاش‌هایی که برای آن انجام گرفته بود، ضمن ادای احترام به همه‌ی ایثارگران عنوان کرد: یاد همه‌ی شهیدان گرانقدری که در تمامی عرصه‌ها مبارزه کردند تا این وطن؛ این سرزمین و این خاک برای ما سربلند و جاودانه بماند، تا همیشه گرامی باد.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی سپس با اشاره به اهمیت به کارگیری زبان هنر و ادبیات برای حفظ و انتقال این میراث ارزشمند، ادامه داد: امروز کودکان و نوجوانان ما، انقلاب اسلامی و تاریخ آن را با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم هنر و ادبیات و در قالب شعر و داستان برای ما و همسالان خود بیان می‌کنند و چه زیبا و تاثیرگذار است شنیدن این روایت از زبان کسانی که سال‌ها پس از آن روزها به دنیا آمده‌اند.

هادی در پایان ضمن قدردانی از همه‌ی کسانی که برای برگزاری این همایش تلاش کرده‌اند بار دیگر بر اهمیت حفظ ارزش‌های نظام تاکید کرد و یادآور شد: هر چه از عزت و سربلندی نصیب ایران شده به برکت خون شهیدان و وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه‌ی ما برای حفظ آن باید پیوسته کوشش کنیم.

پس از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، محبوبه میری و فهیمه مقربی(مربیان کانون) و کوثر ثمره میری، محدثه پودینه، زهرا الهی‌مقدم، فاطمه کشته‌گر، زهرا کمالی، ستایش ساسولی، زهرا هراتی مقدم، سوگند کیخا و نازنین‌زهرا بهروزیان، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری استان به صورت حضوری و مجازی، اثرخوانی کردند.

در پایان با اهدای لوح و جایزه از اثرخوانان در همایش، مربیان ادبی و هم‌چنین از اعضای فعال انجمن‌های شعر و داستان تقدیر شد.

گفتنی است در این همایش علاوه بر همکاران و علاقه‌مندان، که در فضای مجازی برنامه را می‌دیدند، نماینده استاندار، مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و تعدادی از پدر و مادرها همراه با اعضا و دانش‌آموزان حضور داشتند.

صبح شعر و داستان «آهنگ بهاران» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =