مسوولان نهادها، کانون را محل ارتباط خود با کودکان و نوجوانان قرار دهند

معاون فرهنگی کانون در جریان سفر به استان آذربایجان غربی با حضور در جشنواره استانی «کبوتر کوچه ما» به تشریح ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شرایط کنونی کشور پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح صبح روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در میاندوآب ضمن تجلیل و قدردانی از مسوولان استانی حمایت‌کننده جشنواره کبوتر کوچه ما، این نوع برنامه‌ها را زمینه‌ساز کنش‌گری اجتماعی کودکان و نوجوانان در عرصه معرفی شهدا برشمرد و خطاب به مسوولان استان گفت: هر کاری که شما رقم می‌زنید برای کودکان و نوجوانان سرنوشت‌ساز است و می‌تواند مسیر زندگی آنها را تغییر دهد. از این رو جشنواره کبوتر کوچه ما یک اقدام کنش‌گرانه در قالب فعالیت‌های اجتماعی است که بچه‌ها را با زندگی شهدا درگیر می‌کند و الگوسازی را شکل می‌دهد.

معاون فرهنگی کانون در این مراسم که فرماندار و امام جمعه میاندوآب نیز حضور داشتند، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۲۶۰ شهید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نتیجه فعالیت‌های هدفمند کانون را تربیت کودکان و نوجوانانی با خودباوری بالا و تلاش و کوشش هدفمند دانست و بیان داشت: این روزها شبکه‌های معاند خارجی از کانون پرورش فکری ناراحت و عصبانی هستند و این عصبانیت خود را در برنامه‌هایشان نیز نشان می‌دهند. اما این ناراحتی نشان می‌دهد کانون در مسیر صحیحی حرکت می‌کند و برگزاری چنین برنامه‌هایی با موضوع شهید و شهادت و الگوآفرینی اجتماعی از شهدا قطعا عصبانیت دشمنان را در پی دارد.

مسوولان نهادها، کانون را محل ارتباط خود با کودکان و نوجوانان قرار دهند

فلاح، الگوسازی و الگوآفرینی را برای کودکان ونوجوانان در برهه کنونی ضروری برشمرد و نتیجه آن را در سازندگی جامعه ارزیابی کرد و خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم گفت: شما باید به آنچه خدا به شما داده است باور داشته باشید و با برنامه‌ریزی و تلاش منظم توانایی‌های خود را بروز دهید اهدافی را برای خود تعریف و با تمام توان به سمت دستیابی اهداف حرکت کنید و مطمئن باشید با یک تلاش مستمر و هدفمند به هر چه بخواهید خواهید رسید.

وی افزود: درهای کانون به روی همه کودکان و نوجوانان در سراسر ایران باز است و حضور شما را در کانون گرامی می‌داریم. از سوی دیگر مسوولان نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های کانون برای تعامل، گفت‌وگو و ارتباط با کودکان و نوجوانان استفاده کنند و این ظرفیت به خوبی در کانون وجود دارد.

در بخش پایانی این مراسم با حضور معاون فرهنگی کانون، مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی از برگزیدگان جشنواره کبوتر کوچه قدردانی کردند.

یادآوری می‌شود معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفری دو روزه برای بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی وارد استان آذربایجان غربی شده است و روز ۲۰ بهمن از نزدیک وضعیت کودکان و نوجوانان مستقر در اردوگاه‌های اضطراری را بررسی خواهد کرد.

مسوولان نهادها، کانون را محل ارتباط خود با کودکان و نوجوانان قرار دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =