تفاهم‌نامه همکاری مشترک کانون پرورش فکری و حفاظت محیط زیست استان اردبیل

هم‌زمان با ایام گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اداره کل حفاظت محیط زیست این استان امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با برگزاری نشستی میان میلحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و حسن قاسم‌پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان،تفاهم همکاری سه‌ساله کانون و محیط زیست استان در عصر روز پنج‌شنبه بیستم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، به امضا رسید.

در این آیین که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد،میلحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان اظهار داشت: مسئله محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت و مراقب از آن جزو موضوعات مطرح در فعالیت‌های کانون است و همه ساله اعضای مراکز در فراخوان‌هایی که با همین موضوع برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم طی اجرای فعالیت‌های فرایندی در طول سال با نهادینه کردن یک رفتار درست و یا تصحیح یک فکر غلط به ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست کمک کنیم، به اهداف خود از امضای این تفاهم نامه رسیده‌ایم.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک کانون پرورش فکری و حفاظت محیط زیست استان اردبیل

حسن قاسم‌پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز سنین کودکی و نوجوانی را در فراگیری هنجارها و مهارت‌های زندگی را مورد توجه قرار داده و گفت: شخصیت هر انسانی متاثر از رفتارهایی است که در سنین خردسالی در او نهادینه می‌شود و بر همین مبنا، آموزش مسایل مربوط به حفاظت از محیط زیست در این سنین، رفتارهای مثبت زیست محیطی را تقویت خواهد کرد.

وی انجام کارهای فرهنگی را رویکردی مناسب در ترویج فرهنگ زیست محیطی عنوان کرده و افزود: فعالیت‌های متنوع و درخور توجه کانون در ارتقای سطح دانش زیست‌محیطی کودکان و نوجوانان موثر خواهد بود.

گفتنی است، ایجاد زمینه و تسهیلات برای بهره‌گیری از منابع و امکانات آموزشی و فرهنگی دو طرف، مشارکت در امر فرهنگ‌سازی با توجه به شرایط و نیازهای گوناگون استانی، همکاری در تولید محصولات فرهنگی و آموزشی ازجمله سرود، کلیپ و پویانمایی، متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان، از مفاد این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =