ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع دهه فجر امسال را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، دهه فجر امسال در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان در دهه فجر فعالیت‌های نواختن زنگ ظهور آفتاب با پخش نماهنگ و سرود «ای ایران»، نمایشگاه و کتاب‌شمار فجر، پخش نماهنگ و سرودهای انقلابی، اجرای مسابقه و پازل شعارنویسی، معرفی وقایع و روز شمار انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلابی، برگزاری کارگاه نشریه دیواری، کارگاه ادبی دل‌نوشته ها و خاطرات انقلاب، برگزاری جشن دختران آفتاب و اجرای سرود همگانی بهار انقلاب، کارگاه کاردستی کلاژ و کارگاه نقاشی صد متری با محوریت گرامی‌داشت دهه فجر انجام شد.

این مرکز هم‌چنین به این مناسبت، اولین نشست «سایه سار سخن» را با حضور اعضای مراکز شماره یک و دو کانون تاکستان و ضیاآباد برگزار کرد.

در این نشست صمیمانه با الهام از کتاب «یک تپه یک گودال» نوشته مارکوس فیستر در قالب فعالیت بحث آزاد با حضور 12 عضو نوجوان بحث و گفت و گوی محتوایی  شد و در ادامه اعضا نظرات خود را با محوریت پیام این کتاب بیان کردند.

 در مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه نیز معرفی ایام، روخوانی کتاب، اجرای مسابقه، پخش فیلم و برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اجرا شد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین فعالیت‌های برگزاری جشنواره قصه گویی لاله های سرافراز، برگزاری جشنواره شعرخوانی «قرمز سفید سبز»، برگزاری جشنواره دکلمه‌خوانی«میهن پر افتخار»، برگزاری کارگاه‌های کاردستی، نقاشی و خوشنویسی با محوریت دهه فجر و اجرای مسابقه سرود با عنوان «ترنم زیبای انفجار نور» انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون خاکعلی هم با اجرای نمایش فیلم، اجرای سرود و مسابقه دهه فجر را گرامی داشت.

در مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد فعالیت‌های پخش فیلم با همکاری شورای اسلامی و دو مدرسه، معرفی شخصیت امام خمینی، اجرای مسابقه طناب زنی، برگزاری مسابقه نقاشی ایران آباد، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی برای 320 عضو کودک ونوجوان انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون بویین زهرا با انجام فعالیت های فرهنگی وقصه گویی، معرفی وقایع به مناسبت دهه فجر، اجرای مسابقه، برگزاری جشنواره ادبی با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا، برگزاری کارگاه نقاشی و کلاژ با موضوع پرچم ایران، کارگاه کاردستی اوریگامی گل لاله و همراهی با اعضا در راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر را گرامی داشت.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد با اجرای مسابقه فوتبال دستی در دو رده سنی، کارگاه کاردستی، نمایش فیلم، معرفی وقایع و ایام برگزاری نشست با محوریت وقایع انقلاب اسلامی در این روزها با اعضای خود همراهی کرد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان هم با فعالیت‌های زیر دهه فجر را جشن گرفت.

دیدار با امام جمعه شهر و شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدا همراه با دیگر ادارات، فضا سازی و آذین‌بندی مرکز متناسب با ایام دهه فجر و نصب روز شمار انقلاب، قصه‌گویی انقلابی، برپایی کارگاه ساخت و آموزش کاردستی گل لاله و پرچم ایران با روش اوریگامی و کلاژ، معرفی کتاب های انقلابی در قالب نمایشگاه، معرفی شخصیت امام خمینی در قالب طرح دیواری، روخوانی کتاب پازل شعارهای انقلاب در قالب مسابقه، شعر خوانی، بازی و سرگرمی فوتبال دستی و مسابقه، کارگاه نقاشی انقلابی گروهی با عنوان«روزهای خوب» ،همراهی با برنامه "سایه سار کتاب" در مرکز شماره یک کانون تاکستان، اجرای جشن بچه‌های انقلاب (با فعالیت‌های هم‌خوانی سرودهای انقلابی، پخش کلیپ تصویری ورود امام (ره) به میهن، نمایش فیلم، اجرای بازی های بومی و محلی، شعار نویسی اعضا، بازدید اعضا از نمایشگاه معرفی کتاب‌های انقلاب و...)، کارگاه ادبی دل‌نوشته ای برای امام خوبی‌ها(ره) و مسابقه ادبی جمله‌سازی جشن دهه فجر از جمله این برنامه‌ها بود.

مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک با حضور در مدارس برای دانش‌آموزان برنامه اجرا کردند.

کارگاه قصه گویی انقلابی، کتاب‌خوانی، اجرای مسابقه و بازی، برگزاری کارگاه ادبی «پرچم زیبای ما»، برگزاری کارگاه کاردستی و نقاشی پرچم ایران از فعالیت‌های این برنامه‌ها بود.

این مرکز با میزبانی از مدارس برای دانش‌آموزان فعالیت‌های فجرانه متنوعی اجرا کرد. هم‌خوانی سرود "سرفراز باشی میمن من" ، نمایش دو انیمیشن از مجموعه روزهای انقلاب ، بازدید از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، برگزاری کارگاه ادبی، کارگاه کاردستی، قصه گویی و اجرای مسابقه از جمله این فعالیت‌ها بود.

اعضای این مرکز نیز در کارگاه های مختلفی با موضوع دهه فجر و با عنوان "من کشورم را دوست دارم" شرکت کردند. شرکت در کارگاه ادبی و کارگاه نقاشی با موضوع "پرچم زیبای ما"، قصه‌گویی انقلابی و آشنایی با کتاب‌های انقلابی از فعالیت‌هایی که برای اعضا انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع فعالیت‌های قصه‌گویی از قصه‌های انقلاب، کارگاه نقاشی و کاردستی، معرفی کتاب‌های انقلابی، معرفی شخصیت‌های انقلابی، نمایشگاه نشریه دیواری و روخوانی کتاب انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری مرکز شماره سه قزوین ویژه برنامه‌هایی با عنوان «شکوفه‌های انقلاب» با همکاری مدارس شهر قزوین برگزار کرد. در این برنامه‌ها فعالیت‌های معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی، نمایش خلاق، پخش فیلم، کارگاه کاردستی، بازی و سرگرمی، نقاشی، نوشتن خلاق، روخوانی، شعرخوانی، سرود همگانی برای 400 کودک و نوجوان انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه فعالیت‌های معرفی ایام وقایع و ایام، معرفی شخصیت امام خمینی (ره)، معرفی کتاب شاه مقوایی و مهربان مثل مسیح،  قصه گویی درباره امام خمینی (ره)، اجرای مسابقه با کلمات و حروف مرتبط با دهه فجر،  پویش پرچم ایران (ترکیبی از نقاشی و کلاژ )، کارگاه  نقاشی و بازدید مدارس از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی مرکز در ایام دهه فجر و کارگاه کاردستی گل لاله انجام شد.

ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =