نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه‌ زیاد شروع می‌شود

کلر ژوبرت نویسنده‌ی محبوب بچه‌ها در برنامه کتاب‌خانه سیار روستایی سوادکوه گفت: نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه‌ی زیاد شروع می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی کتاب‌های کودک و نوجوان با حضور در جمع اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی سوادکوه شمالی و مدارس تحت پوشش ابتدایی و متوسطه اول روستای کلیج‌خیل و مدرسه ابتدایی روستای فرامرز کلا، به بیان تجربه‌های خود در حوزه نویسندگی پرداخت و با بچه‌های روستا به گفت‌وگو پرداخت.

کلر ژوبرت در ابتدای صحبت با اعضای کتابخانه سیار سوادکوه استان مازندران گفت: خیلی دوست داشتم که کار من هم مثل مربی کتابخانه سیار سوادکوه بود، یعنی یک خودرو پر از کتاب داشتم و به روستاها می رفتم.

نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه‌ زیاد شروع می‌شود

این نویسنده‌ی کودک و نوجوان با مهم خواندن ظرفیت کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری ادامه داد: خوش به حال شما بچه‌های روستا، به جای اینکه شما به کتابخانه بروید، کتاب‌ها خودشان پیش شما می‌آیند. در شهرهای بزرگ مثل تهران، خیلی از بچه‌ها کم‌تر کتاب می‌خوانند یا به کتابخانه می‌روند، چون یا کتابخانه از آن‌ها فاصله دارد یا پدر و مادرشان فرصت اینکه آن‌ها را به کتابخانه ببرند، ندارند.

ژوبرت همچنین در پاسخ به سوال یکی از اعضای کتابخانه سیار سوادکوه، که چگونه یک نویسنده‌ی خوب شویم؟ گفت: نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه‌ زیاد شروع می‌شود.

وی ادامه داد: من نویسندگی را در بزرگسالی و در ایران آغاز کردم اما اگر اصلش را بخواهید در واقع از همان کودکی بود، زیرا من از کودکی خیلی کتاب مطالعه می‌کردم، در ادامه هم زمانی که صاحب فرزند شدم برای آن‌ها از کتاب‌های مختلف قصه می‌خواندم و زمانی که منابع مناسب برای تعریف قصه نداشتم، از خودم قصه می‌ساختم و تعریف می‌کردم و این مقدمه‌ای شد تا قصه‌های خودم را بنویسم و با استفاده از زبان ساده و قابل فهم کودکانه و به‌کارگیری حیوانات در قصه، تلاش کردم تا مفاهیم عمیق خودشناسی و خداشناسی را برای کودکان بیان کنم.

در ویژه‌برنامه‌ی روستای فرامرزکلا که با میزبانی خانواده‌های علاقه‌مند تدارک دیده شده بود؛ با غذاهای محلی از این نویسنده حوزه کودک ونوجوان پذیرایی شد و در عین حال، کلر ژوبرت در فعالیت‌های بازی و سرگرمی، روخوانی و بحث کتاب مربی سیار روستایی سوادکوه مشارکت داشت.

نویسندگی با خواندن کتاب و مطالعه‌ زیاد شروع می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =