کاشت نهال توسط مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام همزمان با روز درختکاری

صبح روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ، مراسم کاشت نهال با حضور جمعی از مسئولین استانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ، دوستداران و علاقمندان به طبیعت در محل پارک جنگلی چغاسبز به همت اداره کل منابع طبیعی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ،فاطمه رستگار در حاشیه این برنامه ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با کاشت سه نهال که سهم هر ایرانی می باشد در این مراسم حضور پیدا کرد.

وی جنگل ها و عرصه های ملی را میراث گرانبهای گذشتگان وامانت ارزشمند آیندگان دانست وگفت: وظیفه آحاد مختلف مردم است که در حفظ و حراست این موهبت الهی کوشا باشند تا آیندگان نیز  بتوانند از این نعمتی که خداوند به انسان ارزانی داشته استفاده نمایند. 

این مسئول با تاکید بر اینکه درخت نماد شادی ،نشاط ،سرزندگی و مظهر آبادانی است گفت: ما نیز بر خود واجب میدانیم که در این ایام با کاشت نهال سهم کوچکی در حفظ و حراست منابع طبیعی و جنگل ها داشته باشیم.

رستگار بر مشارکت کودکان و نوجوانان به کاشت نهال تأکید کرد و گفت: اولیائ عزیز، کودکان و نوجوانان خود را به درختکاری تشویق کنند، زیرا کاشت درخت و حضور در طبیعت باعث ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان می شود و آرامش را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می آورد.

وی یکی از فواید درختکاری را شکوفایی نبوغ در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: اولیا عزیز می توانند آئین درختکاری و کاشت دانه را به کودکان خود بیاموزند و باعث رشد و شکوفایی نبوغ آنها شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =