برگزاری چهاردهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان ماهشهر

چهاردهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، چهاردهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان ماهشهر با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور عصمت حسینی منتقد ادبی و اعضای این انجمن تشکیل شد.

عصمت حسینی در این نشست گفت: غیبت نویسنده از متن را به عنوان یکی را از موارد مهم در داستان‌نویسی برشمرد و با بررسی یک اثر از اعضا، وجود بعد فلسفی داستان، یکی از لایه‌های زیرین آن معرفی کرد.

وی در ادامه به اهمیت پیرنگ و رابطه علت و معلولی در داستان اشاره کرد و اصلی‌ترین موضوع در انسجام داشتن داستان را، وجود منطق در نوشتن عنوان کرد.

حسینی با تأکید بر موضوعات اجتماعی گفت: بیان مسائل روز اجتماع یکی از مواردی است که می‌توان در نوشتن به آن توجه ویژه داشت و داستانی که ارجاعات اجتماعی داشته باشد، در حقیقت یک بار تاریخی را با خود حمل می‌کند.

این منتقد ادبی در پایان بر لزوم تمهیدات لازم جهت خاتمه داستان اشاره کرد و افزود؛ همان‌طور که فضاسازی برای شروع یک داستان مهم است، به اتمام رسیدن داستان به‌طور معقول و منطقی دارای اهمیت فراوانی است که نویسنده باید دقت کافی نسبت به آن داشته باشد.

خوانش آثار توسط اعضا و نقد و بررسی آن‌ها پایان‌بخش چهاردهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان ماهشهر بود که به آن پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =