اولین مهرواره ویژه کودک و نوجوان در سالن تخصصی ترنج کانون پرورش فکری برگزار شد

مهرواره نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور ۵۰ کودک و نوجوان از سراسر استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه  خراسان شمالی  نیازمند توجه ویژه در حوزه نمایش کودک و نوجوان  است گفت : نمایش در دو بخش که شامل نمایش برای کودکان و نوجوان و نمایش با کودکان و نوجوانان  است فعالیت دارد که در کانون به  نوع دوم  نمایش فرایند محور گفته می شود .

فرهاد آقا بیگی گفت :  در نمایش فرایندمحور اعضا و مربیان به انجام  فعالیت در حوزه نمایش می پردازند که حاصل آن  اجرای نمایش  توسط اعضا با کمک مربیان است.

او افزود : در نمایش فرایند محور توجه به نکات تربیتی در الویت می باشد و اجرای کیفی در اولویت دوم قرار دارد که به مرور زمان و با تمرین و تکرار این امرنیز  محقق خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اشاره به  بخش دوم که نمایش برای کودکان و نوجوانان است گفت :  این حوزه  نیازمند یاری  هنرمندان  استان است تا با کمک آنان  تئاتر های حرفه ای برای کودکان و نوجوانان استان تولید شود.

آقا بیگی  با بیان اینکه  مهرواره  نمایش  ویژه کودک و نوجوان برای نخستین بار در استان اجرا می شود افزود :سبک اجرای این مهرواره از سال آینده رقابتی خواهد شد و بخش های مخلتفی به آن اضافه خواهیم کرد تا همه اعضای مراکز استان با کمک مربیان  در بخش رقابتی این مهرواره شرکت کرده و نمایش ها اجرا و مورد داوری قرار گیرد.

آقا بیگی تصریح کرد : کانون پرورش فکری استان  در تلاش است تا در سال های آینده  با میزبانی خراسان شمالی این مهرواره  را در بخش منطقه ای و حتی کشوری اجرا کند.

او با اشاره به  اینکه در گام نخست ،برای رسیدن به این هدف ، پلاتو ترنج که تماشا خانه تخصصی کودک و نوجوان  است امسال به بهره برداری رسیده است اظهار کرد : خوشبختانه اولین نمایش  تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با عنوان" کوکو در سرزمین سلامت "با استقبال هنرمندان  همراه بود و مردم استان نیز برای تماشای این نمایش حضور پر شوری  داشتند.

آقا بیگی گفت : نمایش دوم حمایتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در هفته ملی کودک و نوجوان با استقبال خوبی همراه بود.

او  در ادامه از تولید نمایش سوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت : این نمایش در سال آینده با موضوعی جذاب برای عموم اجرا خواهد شد .

گفتنی است ؛. در پایان این مهرواره از همه گروه های شرکت کننده تقدیر شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =