غبارروبی و عطر افشانی گلزار مزار شهدای سنندج

مزار شهدای بهشت محمدی سنندج به مناسبت 18 فروردین ماه، آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مدیر کل کانون استان، کارکنان و اعضا مراکز سنندج غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، به مناسبت هفته "هنر انقلاب اسلامی، مدیر کل، کارکنان و اعضای مراکز کانون با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند و یاد و خاطره شهدای هنرمند و دیگر شهدا را گرامی داشتند.

مدیر کل کانون استان کردستان در این روز در سخنانی گفت: شهدا ایران اسلامی با از خودگذشتگی و جانفشانی نقش بسزایی در پایدارای نظام جمهموری اسلامی داشتند و اکنون تمامی آحاد جامعه باید قدردان رشادتهای شهیدان باشیم.

حمیدرضا گوهری ضمن بیان رشادت های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، بیان کرد: شهدا قهرمانان کشور ما هستند و دانش آموزان و اعضا باید ازآنان درس ایثاروازخودگذشتگی گرفته و با تحصیل علم و دانش برای آبادانی کشور بکوشند و ادامه دهنده راه آنان باشند.

گوهری افزود: شهدا چشم و چراغ این کشور هستند و امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون جانفشانی ها و رشادت های شهدا هستیم چراکه آنان رفتند تا امروز بچه های ایران در امنیت به تحصیل علم بپردازند بنابراین شما دانش آموزان باید قدردان خون شهدا باشید و یاد و خاطره شهدا را همیشه زنده نگاه دارید.

وی الگوبرداری از شخصیت های ملی و میهنی، آشنایی با مفاهیم تربیتی ایثار، شهادت ، فداکاری و شجاعت، تقویت باورهای دینی و اسلامی، تقویت حس باورهای دینی و میهن پرستی را از جمله اهداف این برنامه عنوان کرد که با حضور اعضا برگزار شد.

پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان "روز هنر انقلاب اسلامی" نام‌گذاری شد.

از آن جا که شهید سید مرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم‌نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

در این آئین بزرگداشت، شرکت کنندگان با نثار گل، عطرافشانی و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وشهدای گرانقدر تجدید بیعت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =