اولویت بندی آموزش‌های همکاران باید فرآیندی بوده و منجر به اثرگذاری در مخاطبان شود

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در نخستین شورای فرهنگی این استان که به موضوع بررسی و تایید دوره‌های آموزشی اختصاص داشت، بر ضرورت اولویت‌بندی مناسب دوره‌ها به ترتیب نیاز مربیان و فرآیند محور بودن آموزش‌ها و لزوم  اثرگذاری نتایج آن بر مخاطبان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مقام مسؤول ضمن اعلام این مطلب افزود برگزاری دوره «شیوه‌های تقویت انگیزه در فعالیت‌های گروهی» اولین اولویت آموزشی ما در سال جاری است، چرا که  اگر چه سال گذشته پس از عبور نسبی از شرایط سخت کرونایی با همدلی و همراهی توانستیم گام‌های موثری را برداریم اما باید به همکاران کمک کنیم تا با تقویت انگیزه به ویژه در کارهای گروهی بتوانند ارتباط مناسبی را با دیگر همکاران و اعضا برقرار کرده و  برای برگزاری موفق کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی مهیا شوند.  

رییس شورای فرهنگی افزود رویکرد ما در سال جدید همدلی و جدیت بیشتر در کار خواهد بود یعنی اگر چه شرایط همکاران‌مان درحوزه‌های مختلف را درک می‌کنیم، اما با نظارت‌های مستمر و صحیح، فرآیندهای کاری را از آن‌ها مطالبه خواهیم کرد تا خدمات بهتری به کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان ارایه شود .

وی ادامه داد، با ایجاد انگیزه یقینا تا حد زیادی  رفتار مناسب سازمانی هم شکل خواهد گرفت اما اولویت دوم آموزش استان«رفتار سازمانی» خواهد بود تا همکاران با مؤلفه‌های مناسب  رفتارسازمانی، بیش از پیش آشنا شده و به صورت ویژه به معرفی سازمان متبوع خود بپردازند.

«توجه به مخاطب شناسی در کارگاه‌ها» اولویت سوم آموزشی بود که فلاح به آن اشاره کرده و گفت پس از برگزاری دو دوره‌ی آموزشی اول، مربیانی که  در استان البرز به حمد الهی، همه دارای سابقه و تخصص هستند، بار دیگر باید کودکان و نوجوانان امروز و نیازهای آنان را شناخته و برای نحوه‌ی ارتباط بهتر با آنان در مراکز فرهنگی، هنری، برنامه‌ریزی کنند.

به گفته‌ی سرپرست کانون البرز، «فبک» یا «فلسفه برای کودکان» نیز چهارمین اولویت آموزشی خواهد بود تا به مخاطبان یادگیری عمیق و پرهیز از سطحی نگری را بیاموزد.

فلاح با اشاره به این که کودکان و نوجوانان امروز آنگونه که باید از برنامه‌های شاد و با نشاط برخوردار نیستند، افزود شادی و نشاطی موثر خواهد بود که درونی  باشد و نتیجه‌ی موفقیت پس از یک تلاش بوده و عمیقا در جان و روح فرد اثر کند که متاسفانه امروزه کمتر شاهد این نوع شادی هستیم و فعالیت‌های شاد و با نشاط به صورت مقطعی و زودگذر طراحی می‌شوند؛ او ادامه داد امیدواریم همکاران بتوانند طعم چنین شادی‌های درونی و عمیق را که حاصل موفقیت‌های بچه‌ها و مهم بودن و اثرگذار بودنشان است به آن‌ها، بچشانند.

ضرورت برگزاری دوره‌ی قصه‌گویی، متناسب با نیاز مخاطبان حوزه‌های مختلف به منظور ترغیب این عزیزان به فعالیت اثرگذار قصه‌گویی و برگزاری جشنواره‌ی با کیفیت تر،  از دیگر نکاتی بود که در سخنان رییس شورای فرهنگی استان البرز مطرح شد.

لازم به توضیح است مهری فلاح، در ابتدای این نشست که روز یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان برای همکاران  آرزوی بهره‌مندی  از فضایل لیالی قدر را کرده و ابراز امیدواری کرد که هر کدام از همکاران هدف نهایی خود برای فعالیت‌های سال جاری را مشخص و تا پایان سال به لطف الهی و پشتکار خود آن را محقق سازند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، عناوین دوره‌های آموزشی و. اولویت‌های مراکز که به همت واحد آموزش و پژوهش البرز، دریافت شده بود توسط فرانک فروزانفر کارشناس این حوزه قرائت شده و همکاران  عضو شورا و معصومه ترکاشوند، مربی فرهنگی مرکز شماره ۳ کانون کرج و نماینده مربیان، نظرات خود را در مورد اولویت بندی دوره‌ها، زمان برگزاری و برخی اساتید پیشنهادی بنابر تکلیف معاونت محترم فرهنگی مبنی بر طرح موضوع در شورای فرهنگی استان مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =