کد خبر: 324445
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کودکان خراسان‌شمالی حدود ۳۹ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: جامعه هدف این اداره کل پارسال ۳۸ هزار و ۹۸۳ جلد کتاب به امانت گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان شمالی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان حاوی ۱۱۵ هزار و ۸۸۰ جلد کتاب است.

وی افزود: در این مدت؛ کودکان و نوجوانان از مراکز ثابت استان ۲۹ هزار و ۸۹۳ جلد کتاب و از مراکز سیار ۹ هزار و ۹۰ جلد کتاب به امانت گرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع ۶ هزار و ۸۹۱ کودک و نوجوان عضو کتابخانه های کانون های پرورش فکری استان؛ چهار هزار و ۷۰۵ نفر در مراکز ثابت و مابقی در مراکز سیار عضو هستند.

آقابیگی بیان کرد: همچنین از این تعداد ۶۰ درصد دختر و ۳۹ درصد پسر عضو این کانون هستند.

اهدای سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز این اداره کل سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در یک هزار و ۲۰۰ عنوان به مدارس مناطق محروم استان اهدا کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بیان کرد: این کتاب ها به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در مجموع به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان به مدارس کم برخوردار استان، مساجد و محلات اهدا شده است.

سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی خراسان شمالی ۲ متر و ۹۳ سانتی متر و بیش از میانگین کشوری است که در این شاخص سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت محاسبه می شود، این میانگین در کشور یک متر و ۸۶ سانتی متر است.

سرانه تعداد کتابخانه های کشور نیز به ازای هر ۲۵ نفر سنجیده می شود که میانگین این سرانه در کشور ۱.۸۶ و استان ۲.۲۰ کتابخانه است.

نرخ عضویت به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت محاسبه می شود که براساس آمارها در شاخص عضویت جزو استان های برتر کشور هستیم و این استان هم‌اکنون جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت در کشور داراست.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

کودکان خراسان‌شمالی حدود ۳۹ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

کودکان خراسان‌شمالی حدود ۳۹ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =