ویژه برنامه های بهشتیان کوچک در سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام

همزمان با فرارسیدن شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و مصادف با شب شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ویژه برنامه هایی دینی و مذهبی بهشتیان کوچک را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با شب شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اقدام به برگزاری ویژه برنامه های بهشتیان کوچک کردند.

❇️ مرکز شما یک نهاوند با حضور کارشناس مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی و امام جماعت کلانتری وزندان و شرکت ۴۰ عضو فعال این مرکز ویژه برنامه بهشتیان کوچک را برگزار کرد.

در این مراسم مربی مسئول کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک نهاوند ضمن قبولی طاعات و عبادات و همچنین تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام به معرفی شخصیت والای آن حضرت و همچنین آشنایی اعضا با آداب شب زنده داری شب های قدر و معرفی و خوانش کتاب زندگانی امام علی علیه السلام پرداخت همچنین پرداختن به احادیثی از ائمه درباره ماه رمضان و روزه داری بیان کردند.

در ادامه اعضا با کارت آموزه های پروانه ای شکل را مزین به احادیث بیان شده کرده اند.

در ادامه حجت‌الاسلام مولوی در باره احکام روزه داری و شب های قدر با اعضا به گفتگو نشستند و مسابقه ای از سوی حجت الاسلام مولوی اجرا شد.

از دیگر برنامه های بهشتیان کوچک همخوانی سوره قدر، دعای روز بیست و یکم، دعای فرج و ختم صلوات بود.

همچنین اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام سوری در مرکز برگزارشد.

در پایان مراسم از اعضا با بسته های نذری پذیرایی شد.

ویژه برنامه های بهشتیان کوچک در سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام

❇️مرکز فیروزان ویژه برنامه بهشتیان کوچک را با عنوان از جنس نور با حضور ۵۷عضو و دانش آموز مدرسه ابتدایی سمیه این شهر در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیروزان برگزار کرد.

در مراسم از جنس نور برنامه های از قبیل همخوانی آیه الکرسی،روخوانی سورهای جز ۳۰ قرآن، روخوانی بخشی از کتاب خدایا دوستت دارم و معرفی کتاب کاش خانه های شکلاتی وجود داشتند، پازل احادیث امام علی علیه السلام اجرا شد.

در پایان مراسم با بسته های نذری از اعضا پذیرایی شد.

ویژه برنامه های بهشتیان کوچک در سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام

❇️مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شماره دو نهاوند برنامه بهشتیان کوچک با حضور ۱۶ عضو روز اولی برگزار کرد.

خوانش قرآن کریم، قصه گویی در مورد امام زمان(عج) و قصه اولین روزی که روزه گرفتم، اجرای برنامه پروانگی یکی از برنامه های جذاب برای اعضا بود، این برنامه با گرفتن دفترچه هایی با عنوان یاران امام زمان (عج) اعضا به یاران امام غایب مهدی موعود(عج) پیوستند.

همچنین مهمانان مراسم حجت‌الاسلام حسین مولوی از مبلغان اعزامی قم و از روحانیون تبلیغات اسلامی بودند که با بیان کودکانه با اعضای روزه اولی در خصوص روزه اولی گفتگو کردند.

ویژه برنامه های بهشتیان کوچک در سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام

❇️ مرکز فرسفج نیز ویژه برنامه بهشتیان کوچک را با حضور سید هادی عربی کارشناس علوم قرآنی و دینی و با شرکت ۲۵ عضو محفل انس با قرآن کریم برگزار کرد.

عبدیان مربی مسئول مرکز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام در خصوص معنویات ماه مبارک رمضان برای اعضا مطالبی را عنوان کرد.

سپس هادی عربی کارشناس علوم قرآنی در خصوص اعمال و ادعیه های سفارش شده در شب های قدر و به قرائت و جمع خوانی قرآن کریم با اعضا پرداخت.

در ادامه جهانیان مربی مرکز مسابقه پرسش و پاسخ قرآنی را اجرا کرد.

شایان ذکر است پخش دعای فرج، معرفی کتاب آرزوی زنبورک، قصه گویی و معرفی شخصیت امام علی علیه السلام و همچنین خاطره گویی اعضا در مورد اولین روزی که روزه گرفتند از دیگر برنامه های بهشتیان کوچک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرسفج بود.

ویژه برنامه های بهشتیان کوچک در سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام

❇️ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسدآباد برنامه آیه های نور را از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ فروردین با حضور ۱۲۰ عضو اجرا کرد.

در برنامه آیه های نور صمد فلاح از مبلغین دینی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی زایری از حافظان و قاریان برگزیده کشوری و استان حضور داشتند. در این برنامه رو خوانی و تفسیر جزء سی ام قرآن کریم اجرا شد.

همچنین آموزش روخوانی و صحیح خوانی قرآن، تفسیر سوره و داستان های قرآنی، کارگاه پرسش و پاسخ دینی توسط مهمان های برنامه در این برنامه صورت گرفت.

مربی مسئول کانون‌ پرورش فکری اسدآباد هدف از برپایی این برنامه انس و الفت بیشتر نوجوانان با قرآن کریم و استفاده معنوی از برکات و نعمات کتاب آسمانی عنوان کرد.

ویژه برنامه های بهشتیان کوچک در سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =