کد خبر: 324528
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
بازدید 220
پای سفره صحیفه

نشست تخصصی  "پای سفره صحیفه" با هدف بررسی  چگونگی استفاده از مفاهیم و مضامین صحیفه سجادیه در ادبیات کودک و نوجوان روز چهارشنبه ۲۳ فرودین ماه مصادف با ۲۱ رمضان در بخش ترویج صحیفه سجادیه نمایشگاه قرآن در مصلی امام خمینی تهران  برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان قم نشست تخصصی  "پای سفره صحیفه" با هدف بررسی  چگونگی استفاده از مفاهیم و مضامین صحیفه سجادیه در ادبیات کودک و نوجوان روز چهارشنبه ۲۳ فرودین ماه مصادف با ۲۱ رمضان در بخش ترویج صحیفه سجادیه نمایشگاه قرآن در مصلی امام خمینی تهران  برگزار شد. 

پای سفره صحیفه

هدف از برگزاری این نشست که با مشارکت کانون پرورش فکری و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه برگزار شد، بررسی شیوه‌های بهره‌گیری از مفاهیم و مضامین صحیفه سجادیه برای نگارش مفاهیم نیایش گونه در قالب شعر و داستان ویژه گروه سنی کودک و نوجوان بود. هر یک از کارشناسان حاضر به بیان نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند. 

غلامرضا حیدری ابهری نویسنده کتاب "بر ساحل صحیفه" نخستین گام برای تبدیل صحیفه به متون مناسب برای مخاطب کودک و نوجوان را انس شاعران و نویسندگان با صحیفه سجادیه دانست. و صحیفه پژوهانی چون دکتر فوادیان و دکتر احمدی فراز نیز در این نشست به بیان راهکارهای خود در این خصوص پرداختند. 

پای سفره صحیفه

پای سفره صحیفه

بابک نیک طلب شاعر کودک و نوجوان، برگزاری جلساتی برای آشنایی با صحیفه سجادیه با بهره گیری از  آموزش‌های متخصصان و پژوهشگران صحیفه را در راستای رسیدن به ایده‌هایی برای تولید محتوا در این حوزه، لازم و مفید برشمرد. 

پای سفره صحیفه

اکرم سادات هاشمی پور مولف کتاب "خدا رو خیلی دوست دارم" که مجموعه کودکانه ای از ترانه‌های نیایش شامل اشعار و گفتگوهای عاطفی و کودکانه با خدا درباره موضوعات مختلفی همچون کمک گرفتن از خداوند، عشق به پروردگار، رحمت و مهربانی خدا، سپاسگزاری، سبک زندگی، مسائل اخلاقی و آفرینش  است، به بیان تجربیات خود در مسیر خلق این اثر پرداخت. 

پای سفره صحیفه

در این جلسه همچنین اکرم الفخانی کارشناس ادبی کانون استان قم کتابهایی که در حوزه خداشناسی در انتشارات کانون منتشر شده است را به حاضران معرفی کرد. و فرشته ابراهیمی‌نیا نیز حاضران را به شنیدن سروده‌های خود با مضمون نیایش میهمان کرد. 

پای سفره صحیفه

در پایان این نشست حجت الاسلام وافی مدیر بنیاد بین المللی صحیفه با اهدای تندیس ویژه از کانون قم تجلیل کرد و از شروع فرایند آموزشی و برگزاری نشست‌های مستمر  آشنایی با صحیفه ویژه مربیان برای ترویج خلق اثر در حوزه صحیفه سجادیه خبر داد و بر ادامه این همکاری‌های سازنده تاکید کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =