اولین جلسه پارلمان کودک و نوجوان شهر اراک برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اعضای مراکز شهر اراک اولین جلسه پارلمان کودک شهر اراک را در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین در صحن علنی شورای اسلامی شهر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ اولین جلسه پارلمان کودک شهر اراک روز پنجشنبه ۲۴ فروردین در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک با حضور اعضای پارلمان، کریمی شهردار اراک، محصولی و خسروانی اعضای شورای اسلامی شهر، نجمی مدیرکل صدا و سیما ، منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، جمعی از کارشناسان و مربی مسئولان مراکز کانون اراک برگزار گردید.

اعضای این پارلمان کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اراک هستند. در واقع این پارلمان با هدف بیان مسائل و مشکلات و نیازمندیهای کودکان و مطالبات آنان از مسئولین شهر تشکیل شده است.

همچنین پارلمان  کودک فرصتی است جهت تجربه جایگاه بزرگترها و افزایش اعتماد به نفس در کودکان.
در پارلمان کودک ،اعضا با زبانی ساده و کودکانه خواسته های خود را در خصوص شهر از شهردار و دیگر مسئولین طلب می نمایند. با فنون گفتگو آشنا می گردد ،تقدم و تأخر در بیان را می آموزند و همچنین می آموزند که برای تصمیمات بزرگ باید مشورت کرد ،رای گیری نمود و صبور بود و همچنین دفاع هم کرد.
کودکان در این پارلمان احساس بالندگی و عزت نفس را نیز تجربه می کنند.
در اولین جلسه پارلمان در سال جدید پیرامون نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی شهر دوستدار کودک صحبت شد.
بچه ها بی تکلف با شهردار و مدیر کل صدا و سیما صحبت کردند .از دغدغه هایشان گفتند و از مدیر کل صدا و سیما خواستند که برایشان فرصتهای خاص ایجاد نمایند.
شهردار محترم اراک و مدیر کل صدا و سیمای استان نیز با صبوری و مهربانی به حرفهای بچه ها گوش کردند. گاهی اوقات هم کلام کودکان به قدری بی ریا و دلنشین بود که لبخند بر لبان حضار نقش می بست.
امروز شورای اسلامی شهر اراک روز زیبایی را با حضور کودکان ‌و اعضای پارلمان کودک شهر اراک در دفتر کاری اش ثبت کرد.
امروز حال و هوای شورای شهر  با دنیای پاک و پر از شور و شوق کودکان هم سو شده بود .

در نهایت نجمی مدیر کل صدا و سیما استان مرکزی بیان داشت که مهمترین جلسه ای که در شش ماهه مسئولیت خود تجربه کرده شرکت در جلسه پارلمان کودک است.
یادآور می شود پور محمدی ، کارشناس فرهنگی اداره کل کانون استان مرکزی  تسهیل‌گر برنامه پارلمان کودک شهر اراک را عهد دار بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =