نگرش نوآورانه کانون در پرورش نسل جدید، ستودنی‌ است

فرماندار شهرستان رشت در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان، جایگاه این مجموعه فرهنگی را مهم ارزیابی‌کرد و نگرش نوآورانه آن را در پرورش نسل کودک و نوجوان، ستودنی و ارزش‌مند خواند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، حمیدرضا امام‌پناهی طی این دیدار که با هدف افزایش هم‌گرایی درجهت پیش‌برد هرچه‌بهتر برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان محور صورت‌گرفت، با تاکید بر اهمیت و نقش فعالیت‌های کانون در پرورش آینده‌سازان ایران اسلامی گفت: نگرش نوآورانه این نهاد فرهنگی ارزش‌مند و ستودنی‌است.

فرماندار شهرستان رشت در همین ارتباط به جنگ ترکیبی دشمنان و ورود هدف‌مند آنان به حوزه فرهنگ، به‌ویژه  فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره‌کرد و افزود: نسل کودک، نوجوان و جوان، نقطه هدف هجمه‌های فرهنگی به‌شمارمی‌روند و بر همین‌اساس نیز ضرورت دارد با نگاه نوآورانه و خلاقانه به عرصه فرهنگ ورود کنیم.

او هم‌چنین، از خاستگاه فکری نسل کودک و نوجوان سخن‌به‌میان‌آورد و با تاکید براین موضوع که اندیشه‌های تازه و زبان بدیع، نقش به‌سزایی در ایجاد ارتباط دوسویه و موثر با آنان دارد، گفت: بهره‌گیری کانون پرورش فکری از شیوه‌های نو و ایجاد فضایی آرامش‌بخش برای آینده‌سازان، نقش اثربخشی در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته و دارد.

او درهمین‌حال، طیف گسترده مخاطب کانون و اعتماد و همراهی خانواده‌ها به این نهاد را سرمایه‌ای برای فرهنگ‌سازی وپیش‌برد اهداف فرهنگی دانست و برحمایت همه مسئولان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تاکیدکرد.

کانون، دراندیشه رشد متوازن استعدادهای نسل کودک و نوجوان

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از نگاه سازنده مسئولان به این مجموعه فرهنگی، از گستره فعالیت‌های کانون پرورش فکری در سطح استان، به ویژه شهرستان رشت سخن گفت و  به تشریح  برنامه‌هاپرداخت.

سیدجلیل میرعظیمی رویکر دینی فعالیت‌های کتاب‌محور کانون را یادآورشد و اظهارکرد: آن‌چه در برنامه‌های کانون مدنظر قراردارد رشد هم‌زمان و متوازن باورمندی و استعدادهای فرهنگی، هنری، ادبی و علمی آینده‌سازان است.

این مسئول فرهنگی در توضیح این سخنان اظهارکرد: برای شکل‌گیری فرداهای ایران اسلامی نیازمند نسلی متعهد و معتقد هستم و سرمایه‌های انسانی کانون پرورش فکری و روش‌های خلاقانه و هدف‌مند این نهاد، یاریگر این مجموعه در نیل به  اهداف محسوب‌می‌شود.

ضرورت افزایش فضاهای فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان، ازدیگرموضوع‌هایی بود که مورد توجه میرعظیمی قرارداشت و وی با اشاره به خواسته‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت،  افزایش همکاری‌ها و حمایت همه‌جانبه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان را خواستارشد.

گفتنی‌است در این نشست که عصر روز دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، سیدمجید محمدنژاد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رشت نیز حضورداشت و از ظرفیت‌های کانون و توان‌مندی‌های مربیان آگاه، متعهد و متخصص آن صحبت‌کرد.   

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =