کد خبر: 325166
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری اندونزی

زهرا مهدیخانی کودک هرمزگانی موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری AISEEF 2023 اندونزی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ زهرا مهدیخانی عضو نونهال مرکز تخصصی علوم کانون موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری AISEEF 2023 اندونزی شد.
این کودک بندرعباسی با دقت در محیط پیرامون خود متوجه خطر بطری‌های پلاستیکی رها شده در ساحل دریا شده و راهکاری برای به حداقل رساندن این تهدید زیست محیطی ارائه کرد.
مهدیخانی با اشاره به این موضوع که بطری های رها شده در دریا و ساحل با غرق شدن به زیر آب رفته و امکان جمع آوری آن را غیرممکن می نماید راهکاری نو ارائه کرد.
 وی با اضافه نمودن محفظه ای خالی به ته بطری از غرق شدن بطری تحت هر شرایطی جلوگیری کرده 
مهدیخانی افزود: با این روش بطری ها با باد و جریانات دریایی به ساحل برگشته و یا به روی آب مانده تا به وسیله شناورهایی که به منظور نظافت دریاها طراحی شده اند؛ جمع آوری شود.
وی این طرح را ساده، نوآورانه، ارزان و کارآمد دانسته و گفت: از این روش می توان برای جمع آوری سایر زباله های پلاستیکی مانند کیسه های پلاستیکی تعمیم داد.
زهرا مهدیخانی که در پایه پنجم دبستان شهدای ملی گاز مشغول به تحصیل است و در فعالیت های زیست محیطی کانون و مدرسه مشارکت فعال داشته است. وی پیشتر نیز موفق به کسب مدال طلای هفتمین جشنواره بین المللی ابن سینا ۱۴۰۱ شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =