کد خبر: 325236
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
بازدید 214
خانواده های دیلمی به تماشای "دار لیکه ای" نشستند

نمایش " دارلیکه ای " روایتی محیط زیستی از داستانی محلی در سالن آمفی تئاتر کانون دیلم به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر،  نمایش " دارلیکه ای " در سالن آمفی تئاتر کانون دیلم  به روی صحنه رفت.

به گفته سوسن حیاتی طراح و کارگردان این اثر : نمایش "دار لیکه ای" (درخت پارچه ای) تولید کانون پرورش کودکان و نوجوانان مرکز دیلم، زندگی دختری به نام گلی را روایت می کند که به آخرین درخت روی کره زمین گره می خورد و با شنیدن داستان از زبان "دارلیکه ای" پا بر روی ترس هایش می گذارد  به دنبال دیو سر سیاه می رود تا بذرهای درخت مهربانی رو پس بگیرد . . .

وی با بیان این نکته  که  نمایش " دارلیکه ای " برگرفته از قصه های فولکولور است،  هدف و رویکرد  آن را آشنایی کودکان و نوجوانان را با حساسیت های محیط زیستی و مهربانی با زمین عنوان کرد.

سمیه رسولی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در خصوص اجرای این نمایش گفت: هدف حمایت از اجرای نمایش های فاخر در حوزه کودک و نوجوان بوده است و برآنیم تا با اجرای اینگونه نمایش ضمن ارتقاء کیفی ذائقه هنری مخاطب، روحیه نشاط و شادی را در کودکان ایجاد کنیم؛ و نسل امروز را با فرهنگ مهربانی و حفظ محیط زیست که یادگار نیاکان ماست،  آشنا کنیم.

شایان ذکر است این نمایش تا پایان  ۵ تا ۱۵ اردی بهشت  در سالن آمفی تئاتر کانون دیلم  در نوبت عصر ویژه کودکان و نوجوانان و خانواده ها به  روی صحنه رفت .

خانواده های دیلمی به تماشای "دار لیکه ای" نشستند

خانواده های دیلمی به تماشای "دار لیکه ای" نشستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =