آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون پرورش فکری استان البرز  برگزار شد

مهدیه محمدی سوادرودباری به عنوان سرپرست جدید حراست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز جایگزین اسمعیل مزین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این جلسه ظهر روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن جلسات کانون البرز برگزار شد.

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های مسؤول سابق حراست کانون البرز  و آرزوی موفقیت  برای ایشان، وظیفه حراست در سازمان‌های فرهنگی به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  که وظیفه ‌ی تربیت و ارتقای نسل آینده را بر عهده دارد را خطیرتر عنوان کرد و ضمن قدردانی ویژه از روح‌الله عباسی نژاد، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، از نگاه خوب فرهنگی و صیانتی ایشان سخن گفته و افزود؛ نگاه مثبت و صیانتی ایشان و حمایت ویژه از مدیران و جدیت این مقام مسؤول در پیگیری امور سبب شده که حتی در حوزه‌های خارج از وظیفه‌شان نیز مورد مشورت و کمک قرار بگیرند و ایشان هم همواره همراهی و همدلی لازم را به عمل آورده‌اند.

فلاح همچنین از رییس حراست کل استان نیز قدردانی کرده و افزود؛ ایشان نیز خوشبختانه دید مثبت و نگاه فرهنگی دارند و همین موضوع سبب ارتباط مناسب مسؤولان دستگاه‌ها با ایشان شده است.

مجید آرایی، معاون دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور نیز ضمن ابلاغ سلام مدیر دفتر مرکزی حراست و با ابراز خرسندی از افتخار خدمت در چله‌ی دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به بیانیه‌ی ارزشمند «گام دوم انقلاب» که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان نقشه‌ی راه  کشور مشخص شده است،  ویژگی‌های حراست در تراز انقلاب اسلامی  را مطرح کرده و افزود؛ حراست در تراز انقلاب اسلامی دارای ویژگی‌های مهمی از جمله ولایتمدار بودن، حفاظت و صیانت از انقلاب، دارای انگیزه الهی بودن و پایبندی به سه سنت‌ شامل سنت‌الله (کتمان السر)، سنت رسول‌الله (مدارا عن الناس) و سنت ولی‌الله (صبر)، شناخت دقیق از محیط کار، شناخت نسبت به آسیب ها و تهدیدات، شناخت دقیق نسبت به همکاران و پرسنل، آینده نگری با نگاه پیش بینی و پیشگیری، کلی نگری و جامع نگری و تعامل مناسب با مدیر و همکاران است.

آرایی همچنین به صورت مختصر در مورد هر کدام از این عناوین توضیحاتی را ارایه کرد.

ایشان ضمن اشاره به دغدغه‌مندی مدیر محترم دفتر مرکزی حراست، انتصاب ایشان در کانون را از نشانه‌های اهمیت کانون برای نظام و اهمیت دفتر مرکزی حراست برای کانون دانست.

معاون دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری افزود؛ جناب آقای عباسی نژاد خوشبختانه از تعاملات خوب و سازنده ای با مدیرعامل جوان و حزب اللهی کانون برخوردار هستند و این تعامل امروزه در بالاترین و عالی‌ترین سطح قرار دارد و خوشبختانه سبب شده که ایشان بتوانند مشکلات عدیده‌ ی همکاران استان‌های مختلف در اقصی نقاط کشور در مراجعات این عزیزان  به دفتر مرکزی حراست و یا سفرهای استانی را حل و فصل نمایند.

ایشان در ادامه به تدوین منشور حراست کانون و رونمایی از آن با حضور مدیرعامل محترم در بهمن ماه سال گذشته خبر داد و گفت؛ داشتن اندیشه‌ی معادی، مرجعیت و ملجأیت، تعمیق تعاملات ستاد و صحنه، اقتدار در اوج تواضع، ایفای نقش مشاور امین برای سازمان، پرهیز از حاشیه و توجه به متن از  جمله رویکردهای دفتر مرکزی حراست در دوره جدید مدیریتی است.

این مقام مسؤول در ادامه با تشکر از تلاش های نزدیک به ۵ ساله‌ی صورت گرفته  از سوی اسمعیل مزین، مسؤول سابق حراست کانون البرز، برای مهدیه محمدی سرپرست جدید حراست کانون استان آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری کرد که وی  با تعامل هر چه بیشتر در راستای محقق شدن اهداف حراست گام بردارد.

در ادامه این مراسم، معاون حراست کل استان البرز نیز ضمن تاکید فرمایشات مطرح شده توسط معاون دفتر مرکزی حراست و تایید دیدگاه‌های ایشان در حوزه‌ی حراست در خصوص وظایف مسئول حراست در حوزه‌های  مختلفی چون  پرسنلی، اسناد و فیزیکی و حفاظت فناوری اطلاعات نکاتی را بیان کرد.

این مقام مسؤول هم ضمن اشاره به اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش و نقش آن‌ها در تربیت کودکان و نوجوانان گفت؛ انتخاب حراست برای این مجموعه‌ها از حساسیت ویژه‌تری برخوردار است چرا که اتفاقات سال گذشته و اغتشاشات به ما نشان داد که در حوزه کودک و نوجوان و جوانان دچار نقص هستیم و باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

ایشان ضمن قدردانی از زحمات آقای مزین و دغدغه‌مندی و دلسوزی‌شان در امور محوله خطاب به سرپرست حراست اداره کل کانون البرز گفت؛ حراست وظیفه دارد اعتماد کاملی را بین پرسنل ایجاد کند و کارمندان از حراست هراس نداشته باشند.

تاکید بر ارتباط و تعامل خوب مدیر و همکاران با مجموعه‌ی حراست و توجه دادن حضار به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه هر کس در هر جایگاهی قرار دارد باید سعی کند منشاء اثر باشد، از دیگر سخنان این مقام مسوول بود.

در بخش بعدی این نشست لوح‌های تجلیل جداگانه‌ای از سوی روح‌الله عباسی نژاد، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون، خسروانی مدیر حراست کل استان البرز و مهری فلاح، سرپرست کانون استان به اسمعیل مزین اهدا شد. همچنین مهدیه محمدی سوادرودباری نیز ابلاغ سرپرستی حراست اداره کل کانون استان البرز را دریافت کرد. اسمعیل مزین، مسوول سابق حراست کانون استان در سخنانی ضمن قدردانی از مدیر دفتر مرکزی حراست کانون و حراست کل استان و تشکر از حضار، سیاست حراست را خدمت صادقانه و اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی دانسته و افزود در این مسیر از هیچ کوششی فرو گذار نکرده‌ام. وی ضمن قدردانی از همکارانش محیط فرهنگی را محیطی دانست که باید عاری از هر آسیبی باشد و افزود این محیط باید مورد صیانت دقیق و همه جانبه قرار گیرد. مزین خطاب به جمع حاضر گفت تلاش خودم را در راه خدمت صادقانه کرده ام و ادامه داد خوبی و خیر از خداوند بزرگ و قصور و کوتاهی اگر بوده از جانب این حقیر است که امیدوارم بر من ببخشید. مهدیه محمدی سواد رودباری، سرپرست جدید حراست استان نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیر دفتر مرکزی حراست و دیگر همکاران ایشان و با قدردانی از تلاش‌های آقای مزین افزود امیدوارم در راه انجام وظایف محوله رو سپید باشم. مهری فلاح، در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از نظرات ارزشمند دفتر مرکزی حراست کانون و حراست کل استان بتوان آسیب‌های موجود به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان را شناسایی و برای آن‌ها چاره اندیشی کرد.

لازم به توضیح است مهدیه محمدی سوادرودباری متولد ۱۳۶۱ و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی شاخه برنامه ریزی درسی  از دانشگاه پیام نور است؛  کارشناس بودجه، کارشناس مسئول بودجه، مدیر طرح و برنامه و بودجه کانون کشور، معاون مدیرکل کانون استان البرز از سوابق محمدی است.

شایان ذکر است نامیرده در حال حاضر کارشناس ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل کانون استان البرز بوده و  با حفظ سمت، سرپرستی حراست اداره کل را بر عهده گرفته است.

گفتنی است در این نشست، جمعی از کارشناسان، مسؤولان مراکز و همکاران ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز حضور داشتند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =