کد خبر: 325595
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱
بازدید 293
اولین جلسه شورای نخبگانی کانون همدان برگزار شد

شورای نخبگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین جلسه خود را با حضور روانشناس، جامعه شناس، کارگردان تئاتر و فعال حوزه کودک و نوجوان و کارشناسان کانون در روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه شورای نخبگانی کانون پرورش فکری با حضور تعدادی از صاحب‌نظران و فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضران، هدف از برگزاری این جلسه را رصد فرهنگی و نیازسنجی حوزه کودک و نوجوان استان بیان کرد و گفت: از وقتی که مسئولیت پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان را بر عهده گرفتم در پی راه‌کاری جهت شناخت نیازهای جامعه‌ی هدف هستم، لذا با دعوت از صاحب‌نظران این حوزه در صدد هستم قدمی هرچند کوتاه برای رفع نیاز این عزیزان بردارم.

اولین جلسه شورای نخبگانی کانون همدان برگزار شد

ابراهیمی هژیر با ابراز این‌که همه‌ی ما به عنوان مربی، پدر و مادر در پرورش آینده‌ی کودکان و نوجوانان مسئول هستیم و می‌بایست جامعه‌ای شاد و با نشاط و به دور از هر گونه غم و ناامیدی برای آیندگان کشور مهیا کنیم و این عملی نمی‌شود مگر با همدلی و هم فکری شما صاحب‌نظران.

در ادامه حسین مکانیک طراح بازی‌های کودکان و نوجوانان و دغدغه‌مند در این حوزه، با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه اذعان کرد جهت حل این مشکل می‌بایست به صورت ریشه‌ای وارد شد و با بیان چند تجربه از کار در حوزه کودک، زمان نهادینه کردن باورها را دوران کودکی و خردسالی و چه بسا قبل از تولد عنوان کرد.

اولین جلسه شورای نخبگانی کانون همدان برگزار شد

زهرا کاردانیان مدیر مدرسه و فعال در عرصه‌ی کار فرهنگی کودک و نوجوان نیز به بیان مشکلات و مسائل در این حوزه پرداخت. به یکی از محسنات کانون به عنوان نهادی که علاوه بر ارتباط با کودکان، گروه نوجوانان را نیز تحت پوشش دارد اشاره کرد و گفت: کانون می‌تواند در این حوزه به خوبی ورود کند ولی می‌بایست دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیرندگان نیز در این جلسات حضور پیدا کنند.

دکتر حسین رضایی جامعه شناس و فعال اجتماعی نیز دیگر مهمان این جلسه بود که به بیان نظرات خود پرداخت. رضایی با ابراز تاسف از این‌که ما هر کدام، وظیفه‌ی پدر و مادری را به نحو احسن انجام نداده‌ایم، اظهار کرد با بازجامعه‌پذیری پدر و مادر می‌توان جامعه را نجات داد و این میسر نمی‌شود مگر با آموزش موثر و همگانی. 

گفتنی است دیگر میهمان حاضر در جلسه نیما بگلریان بود که به عنوان هنرمندی شناخته شده کار کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان در استان تهران را بر عهده دارد.

اولین جلسه شورای نخبگانی کانون همدان برگزار شد

لازم به ذکر است اولین جلسه شورای نخبگانی کانون با توصیف وضعیت موجود و اعلام نیازهای کودکان و نوجوانان به مدت ۹۰ دقیقه برگزار و مقرر شد دومین جلسه این شورا در آینده‌ای نزدیک با موضوع تحلیل و تبیین راهکار تشکیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =