کد خبر: 325735
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
بازدید 380
برنامه‌های گرامیداشت دهه‌ی کرامت در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

همزمان با آغاز دهه‌ی کرامت و در سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، جشن‌ها و ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز دختر با اجرای فعالیت‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با فرارسیدن خجسته ایام دهه‌ی کرامت و زادروز مبارک حضرت فاطمه معصومه(س)، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون اردبیل

همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) جشن روز دختر با عنوان «دختران فرشته‌اند» در مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل برگزار شد.

در این جشن که روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، بیش از چهل نفر از اعضای طرح کانون مدرسه از آموزشگاه حکمت با حضور در مرکز از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی این برنامه بهرهمند شدند.

معرفی مناسبت دهه کرامت، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، شعر خوانی و اجرای مسابقه‌ از برنامه‌های نشاط انگیزی بودند که در این جشن اجرا شد.

همچنین در این برنامه فرازهایی از زندگی حضرت معصومه (س) و حوادث تاریخی آن دوران با خواندن بخش هایی از کتاب «کاش تورا می دیدم» برای حاضران ارایه شد.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) برنامه‌ای با عنوان «دخترم روزت مبارک» روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در کانون انگوت برگزار شد.

در این برنامه مربی مسوول مرکز با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، مناسبت دهه کرامت را معرفی کرده و بخش‌هایی از زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را برای اعضا ارایه کرد.

در ادامه اعضا سرود «اینجا ایرانه  دخترا ستاره می‌سازند» را همخوانی کرده و پس از آن هر یک از اعضای فعال، روایات و داستان‌هایی از زندگانی و کرامت‌های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را  برای حاضران بیان کردند.

برگزاری مسابقه با عنوان «چهارده معصوم(ع) را بیشتر بشناسیم» از دیگر فعالیت‌های این برنامه بود که از شرکت کنندگان درباره نام و القاب امامان معصوم(ع)، محل تولد و... سوالاتی پرسیده شد.

شایان ذکر است پس از پایان این برنامه، اعضا و مربیان مرکز در مراسمی که به همین منظور در سالن سپاه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولین شهرستان برگزار می‌شد، حضور یافتند.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد

آیین گرامیداشت دهه کرامت با عنوان «در سایه ماه و خورشید»، با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان در مرکز شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد در حال برگزاری است و این برنامه تا سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج، امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

به همین مناسبت در برنامه ای که روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ و در گرامیداشت روز دختر برگزار شد، مربیان مرکز با تبریک این ایام، شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) را برای اعضا و حاضران معرفی کرده و سپس اعضا به همراه مادران خود خطرات خود از «اولین زیارت من» را به تصویر کشیدند.

در ادامه شرکت کنندگان پای قصه مربی فرهنگی مرکز نشسته و قصه «ضامن آهو» را گوش کردند.

گفته می‌شود در بخش پایانی این برنامه اعضا با کمک مادران خود به درست کردن کاردستی با عنوان «کبوتر حرم» مشغول شدند.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون خلخال

میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر باحضور اعضای دختر در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان خلخال گرامی داشته شد.

به همین مناسبت پیش از ظهر روز یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) و روزدختر، جشنی با حضور معلمان، اولیا، کارشناسانی از اداره آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و اعضا در سالن سینمای مرکز برگزار و پس از پخش قرآن و سرود ملی،  مربی مسوول مرکز با خیرمقدم گویی به حاضران و معرفی فعالیت‌های کانون، شرایط عضویت به معرفی شخصیت والای حضرت معصومه(س) پرداخت.

در این برنامه، گروه سرود به اجرای برنامه پرداخته و فعالیت‌های شعرخوانی، پخش فیلم و مسابقه توسط مربیان مرکز انجام شد.

در ادامه به مناسبت روز دختر، از سیده حلما عظیمی، عضو نوجوان و محجبه مرکز تجلیل شد و این عضو دلایل انتخاب حجاب و نوع پوشش خود را با عبارت‌هایی همچون «احساس امنیت روحی بیشتری دارم، به حجاب علاقمندم و دوست دارم، حجاب یادگار حضرت زهراست، حجاب شأن و مقام دختران را بالا می‌برد و به ما وقار بیشتری می‌دهد» بیان کرد.

خاطر نشان می‌شود در آخرین جلسه‌ی طرح کانون مدرسه نیز که روز دوشنبه، اول خرداد ۱۴۰۲ با محوریت روز دختر اجرا شد، فعالیت‌های جمله نویسی(تبریک روز دختر)، شعرخوانی، قصه‌گویی از داستان «ماهک و پرنده‌ها»، معرفی کتاب و خاطره گویی اعضا از سفرهای زیارتی اجرا شد.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی

به مناسبت دهه‌ی کرامت و همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، ویژه برنامه‌ای با حضور معلمان وکارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در کانون گرمی برگزار شد .

در ابتدای برنامه که روز یکشنبه ۳۱ اردیبشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، حبیبه سادات کریمی سرپرست مرکز با خوش آمدگویی به حاضران و گرامیداشت مناسبت دهه کرامت، به اجرای قصه‌ای از زندگانی حضرت معصومه (س) و معرفی شخصیت آن بانوی بزرگوار پرداخته و مربی فرهنگی مرکز نیز کتاب «کاش تو را می دیدم» را برای اعضا معرفی کرد.

در ادامه برنامه با هدف ارتقا سطح سلامت روان و بهبود الگوی تغذیه دانش‌آموزان، کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اعضا گفت‌وگو کرده و توصیه های لازم در زمینه تغذیه سالم را اراده کرد.

گفته می‌شود، برگزاری ایستگاه نقاشی، به پرواز درآوردن بادکنک‌های رنگی و تجلیل از اعضای فعال از دیگر برنامه ها در این روز بود.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین

به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، جشن روز دختر روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین برگزار شد.

 در این مراسم که با هدف آشنایی اعضا با شخصیت حضرت معصومه(س) و با همکاری مدرسه‌ی ابتدایی دخترانه‌ی پرورش، برگزار شد، مربیان با فضاسازی مرکز و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، روز شاد و به یاد ماندنی را برای اعضا خلق کردند.

 قرائت آیة الکرسی به زبان اشاره توسط عضو کودک، قصه گویی، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، معرفی کتاب، شعر خوانی، اجرای دکلمه، اجرای نمایش خلاق و سرود از برنامه های اجرا شده در این مناسبت بود.

همچنین، زهرا فرج زاده، مربی مسوول مرکز، در خصوص شروع فعالیت‌های تابستانی و کارگاه‌های پیش‌بینی شده برای این فصل برای اعضا و اولیای حاضر، ارایه داد.

خاطر نشان می‌شود، حجت الاسلام صالحی، روحانی دعوت شده به این مراسم نیز با تبریک روز دختر، طی سخنانی برای اولیا، آن‌ها را به الگو گرفتن از شخصیت بانوان بزرگ عالم اسلام، به ویژه حضرت معصومه و حضرت فاطمه(س) جهت تربیت فرزندان و رعایت حجاب و عفاف در جامعه توصیه کرد.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون کوثر

ویژه‌برنامه روز دختر مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر در گرامیداشت ولادت باسعادت کریمه‌ی اهل‌بیت، حضرت معصومه (س) و آغاز دهه‌ی کرامت برپا شد.

در این برنامه فلور طاهونی مربی فرهنگی مرکز  به معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) پرداخت تا اعضا ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این بانوی اسلام آشنا شوند.

همچنین به همین مناسبت اعضا به نگارش جمله‌ی «روز دختر گرامی باد» با استفاده از گل سفال و به روش فتیله‌ای پرداخته و در برنامه‌ای دیگر اعضای دختر مرکز با استفاده از کاغذهای رنگی شاخه گلی درست کرده و به دوستان خود هدیه دادند.

مرور روایت‌هایی از سیره حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، قصه‌گویی، اجرای مسابقة پرتاب حلقه  و سنتورنوازی از دیگر برنامه‌های این روز بود.

شایان‌ذکر است در پایان این برنامه از «حسنا حیدری» به‌خاطر پوشش کامل و رعایت همیشگی حجاب با اهدای هدیه‌ای تجلیل شد.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی سه کانون مشگین‌شهر

هم‌زمان با دهه‌ی کرامت فعالیت‌های متنوعی در مرکز شماره ۳ کانون مشگین‌شهر برای اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

برپایی کارگاه بحث آزاد یکی از بخش‌های برنامه بود. اعضای دختر مرکز با گردهمایی در این برنامه به همراه مربی خود حلقه دوستی تشکیل داده و در کارگاه بحث آزاد با موضوع «معیارهای انتخاب دوست خوب» به بحث و گفتگو پرداخته و هر کدام از اعضا نظرات خود را در مورد ویژگی‌ها و نحوه انتخاب یک دوست مناسب را بیان کردند.

معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) وامام رضا(ع) یکی دیگر از فعالیت های مرکز در این منابت بود که اعضای دختر کودک ونوجوان ضمن آشنایی با زندگی نامه این معصومین (ع)، خاطرات خود سفرهای زیارتی را برای حاضران نقل کردند.

همچنین در ادامه فعالیت‌های مرکز  با برپایی کارگاه نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه «نقش‌ها تو را می‌بافند» به نویسندگی حسین قربان زاده دورخوانی شد.

گفته می‌شود پیش‌ازاین، این نمایشنامه در سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی با کارگردانی لیلا مستعلی زاده به مرحله کشوری راه‌یافته بود.

معرفی کتاب پاپر و قصه‌گویی از این کتاب، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر در نکوداشت دهه کرامت بود.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر

در گرامیداشت زادروز باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، اعضای دختر مرکز شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر، برنامه‌ای با عنوان «معصومه، بهار قلب رضا»، دور هم جمع شده و با موضوع اهمیت و ضرورت رعایت حجاب و عفاف، به بحث و گفتگو پرداختند.

همچنین در این برنامه معصومه رحیم‌زاده، سرپرست مرکز، به معرفی خجسته ایام دهه‌ی کرامت پرداخته و بخش‌هایی از زندگانی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) را برای اعضا ارایه کرد.

خاطره‌گویی اعضا از سفرهای زیارتی و جشن‌های روز دختر از دیگر برنامه مرکز در این دهه بود که با برپایی ایستگاه نقاشی و راهنمایی مربی هنری مرکز، اعضا خاطرات خود را نقاشی کردند.

برنامه‌های جشن میلاد حضرت معصومه(س) در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون رضی

هم‌زمان با فرارسیدن ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون رضی با اجرای برنامه‌ی «ریحانه‌ی بهشتی» این ایام را گرامی داشتند.

در این برنامه، مناسبت دهه‌ی کرامت و همچنین شخصیت و فضایل حضرت معصومه (س) برای اعضا معرفی شده و در ادامه صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) همخوانی شد.

گفتنی است، روخوانی کتاب ماهک و پرنده‌ها، برگزاری کارگاه کاردستی ساخت عروسک باهدف تشویق اعضا به رعایت حجاب و نقل خاطره از سفر زیارتی به حرم حضرت معصومه (س) و بارگاه امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های مرکز رضی در این مناسبت بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون دولت‌آباد

هم‌زمان با دهه کرامت و ایام ولادت باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) و امام علی بن موسی‌الرضا (ع)  فعالیت‌های مختلفی با حضور اعضا در  کانون دولت‌آباد برگزار شد.

در شروع این فعالیت‌ها مربی مسوول مرکز، با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) به معرفی شخصیت و ویژگی‌های  شاخص حضرت معصومه (س) پرداخته و علت سفر حضرت معصومه (س) به ایران و شهر قم را برای اعضا تشریح کرد.

در ادامه فعالیت‌های مرکز در این مناسبت، با مروری بر زندگینامه امام رضا (ع)، فضایل اخلاقی و کرامات آن حضرت نیز برای اعضا معرفی شد.

شایان‌ذکر است، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب و پخش فیلم، از دیگر برنامه‌های مرکز در این مناسبت بود.

برنامه‌های گرامیداشت دهه‌ی کرامت در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون اصلاندوز

در ایام فرخنده‌ی ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون اصلاندوز اجرا شد.

در این برنامه‌ها  ایام دهه کرامت معرفی و اعضا در قالب فعالیت معرفی شخصیت، با ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آشنا شدند.

برپایی کارگاه احادیث رضوی، آشنایی و تصویرسازی اعضا با مضمون این احادیث، معرفی کتاب و نیز بیان خاطرات زیارت باهدف پرورش حس دینی در میان اعضا از دیگر برنامه‌های مرکز در این ایام بود.

همچنین در گرامیداشت روز دختر و در راستای ارتقای نشاط اجتماعی و حس مسوولیت پذیری در اعضا،  فعالیت بازی و سرگرمی با عنوان «خاله‌بازی» در مرکز برگزار شد که در این دورهمی اعضای دختر با به‌همراه‌داشتن عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه خود، به‌صورت گروهی در این سرگرمی به بازی مشغول شدند.

گفتنی است به همین مناسبت از اعضای محجبه مرکز نیز با اهدای جوایزی تقدیر شد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه‌ی کرامت در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر

ویژه برنامه گرامیداشت دهه کرامت با حضور جمعی از اعضای طرح کانون‌مدرسه، اولیا و معلمان در مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین شهر برگزارشد.

در ابتدای این برنامه مربی مسوول مرکز ضمن خوش آمدگویی و تبریک دهه مبارک کرامت آثار و برکات هجرت امام رضا(ع) به ایران را تشریح کرده و روایاتی از کرامات آن حضرت را نقل کرد.

در ادامه برنامه فعالیت ساخت کاردستی با استفاده از تکنیک کاغذ و تا توسط مربیان مرکز اجرا شد که در پایان اعضا دستسازه های خود را به والدین خود هدیه کردند.

اجرای سرود ضامن آهو توسط عضو مرکز، اجرای مسابقه و چیستان، اهدای لوح تقدیر به اعضای فعال در کانون، از برنامه های اجرا شده در این جشن بود.

گفتنی است در پایان مراسم، کارگاه ها و فعالیتهای مرکز که برای فصل تابستان پیش بینی شده برای ثبت نام اعضا معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =