انجمن نویسندگان نوجوان کانون همدان در مرکز شماره ۳ همدان برگزار شد

انجمن نویسندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با حضور کارشناس آفرینش های ادبی و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه همدان برگزار شد . .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه روز یک‌شنبه در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 همدان با حضور اعضا و محمد تقی توکلی کارشناس آفرینش‌های ادبی و معصومه کریمی مربی ادبی مرکز برگزار شد.
در این برنامه حسنا سراچی، یلدا پاشایی، زهرا حشمت افخم از اعضای انجمن آثار خود را  با موضوع دفاع مقدس و رضوی خوانش کردند.
سپس معصومه کریمی مربی ادبی  با توجه به فرارسیدت دهه کرامت(میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) داستان خود را با موضوع رضوی  قرائت نمود. و در ادامه کلیه نکات مربوط به داستان از قبیل: انتخاب سوژه، شخصیت پردازی و زبان در داستان اشاره کرد.
 در ادامه محمد تقی توکلی  کارشناس ادبی  ضمن اشاره به ابعاد ادبیات رضوی و دفاع مقدس به تعریف مفهوم نقد اشاره و بیان کرد: نقد معمولا با سه کلمه عجین است و اصطلاحا تفسیر، تحلیل و ارزشیابی اثر را شامل می‌شود. وقتی اسمی از نقد ادبی می‌بریم، در اصل به دنبال تحلیل و ارزش‌گذاری اثر هستیم. یکی از کارهای عمده که نقد انجام می‌دهد، ارزش‌گذاری اثر است و به ما می‌گوید یک متن از لحاظ کیفی در چه درجه اهمیتی قرار دارد.اتوجه به آنچه تاکنون استنباط کرده‌ایم نقد، علم است. البته رویکردها متفاوت است. نقد ادبی هم علم و هم هنر را شامل می‌شود. بخشی از آن هنر است چون به ذائقه فرد کمک می‌کند که بتواند نشانه‌ها را برای رویکردش پیدا کند،ک.
همچنین مقرر شد انجمن ماه فروردین با تعداد بیشتری از اعضا با آثار بیشتری برگزار گردد.

شایان ذکر است این انجمن از ساعت ۱۰ لغایت ۱۲ با حضور ۶ نفر از اعضا و مربیان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =