‌ طب سنتی را از کودکی به فرزندان‌مان بیاموزیم

آیین رونمایی از مجموعه شعر «همیشه بهار» با حضور شماری از شاعران و تصویرگران این مجموعه در غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه طارمی مدیرکل و روح‌الله کاظمی‌زاده مدیرکل سابق نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری و مهرداد کریمی مدیر طرح و دانشیار طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران سخنرانان این مراسم بودند.

از دیگر حاضران این رویداد می‌توان به مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اکبر نیکان‌پور ناظر هنری انتشارات کانون اشاره کرد.

‌ طب سنتی را از کودکی به فرزندان‌مان بیاموزیم

مدیر کل نظارت بر انتشارات کانون در این نشست گفت: من دقیقا نمی‌دانم چندمین مدیر انتشارات کانون هستم ولی خوشحالم بگویم کانون پس از گذشت ۶۰ سال امروز هم خانه‌ نویسندگان، شاعران و تصویرگران است.

‌ طب سنتی را از کودکی به فرزندان‌مان بیاموزیم

فاطمه طارمی ادامه داد: رونمایی امروز چهارمین و آخرین رونمایی در غرفه‌ی نمایشگاه کتاب است اما به زودی از صدمین کتابی که کانون در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده‌ است رونمایی خواهیم کرد.

روح‌الله کاظمی‌زاده سخنران بعدی این مراسم بیان کرد: مجموعه‌ی «همیشه بهار» یک اتفاق بود. اتفاقی مملو از لحظات شیرین و تلخ. من برای آغاز این کار یک بهانه بیشتر نداشتم و آن حدیثی از پیامبر بود. این اثر را منتشر کردیم تا بچه‌های سرزمین‌مان آگاهانه به جسم و روحشان رسیدگی کنند. در پایان باید از آقایان ساعد باقری و دکتر مهرداد کریمی تشکر کنم، اگر این دو بزرگ نبودند چنین طرحی به حاصل نمی‌نشست.

‌ طب سنتی را از کودکی به فرزندان‌مان بیاموزیم

مدیر این مجموعه‌ی ۱۳ جلدی که هشت جلد از آن رونمایی شد؛ دکتر مهرداد کریمی بود.

‌ طب سنتی را از کودکی به فرزندان‌مان بیاموزیم

وی در سخنانی این‌گونه از دلایل ورود به چنین مبحثی یاد کرد: به زعم من اهالی طب باید قدم از مطب بیرون بگذارند و به مردم خدمت کنند. من به عنوان فرزند وطن خودم را موظف دانستم به خدمت کودکان بیایم. من این نیاز را حس کردم که ما به دلیل زیر ساخت‌های فرهنگی و بومی‌مان نیاز داریم طب سنتی را از کودکی به فرزندان‌مان بیاموزیم. در این مجموعه مفاهیم طب اسلامی در قالب شعر زینت داده شده و در خدمت کودکان قرار گرفته است به قول آقای رحماندوست «هر مفهومی را می‌توان به کودکان انتقال داد ولی زبانش مهم است.» من در تجویزهایم برای کودکان به عنوان اولین دارو، مجموعه‌ی «همیشه بهار» را توصیه می‌کنم‌.

در ادامه‌ی برنامه که روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد، چند تن از شاعران حاضر نیز به خوانش اشعارشان پرداختند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روزهای ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =