کد خبر: 326003
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کارگروه علوم و فن‌آوری کانون پرورش فکری آغاز به کار کرد

کارگروه علوم و فن‌آوری در اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون با اعلام این خبر افزود: این کارگروه با هدف ترسیم افق و چشم‌اندازی سه ساله در راستای فعالیت‌های علمی و فن‌آوری و با حضور تعدادی از مربیان فعال و باسابقه در حوزه علومی چون نجوم، زیست‌شناسی، رباتیک، هوافضا، فیزیک و ایده‌پردازی در کانون تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و رئیس کمیته علوم و فن‌آوری کانون، یافتن ساحت‌های جدید علوم قابل ارائه در کانون، ایجاد امید و نشاط از طریق ارایه فعالیت‌های علمی، پرداختن به همه‌ی علوم مورد نیاز کودکان و نوجوانان و همچنین ترسیم سند تحول فعالیت‌های علمی با چشم‌اندازی سه ساله را از دغدغه‌ها و اهداف کارگروه دانست و اذعان داشت کانون باید نقش خود را در آینده‌پردازی ایران فردا مشخص کند.

فلاح با اشاره به این‌که ارائه فعالیت‌های علمی نباید تنها به اعضای کانون محدود باشد، افزود: همه کودکان و نوجوانان می‌توانند مخاطب این فعالیت‌ها باشند.

کارگروه علوم و فن‌آوری کانون پرورش فکری آغاز به کار کرد

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و دبیر کمیته علوم و فن‌آوری نیز تشکیل این کارگروه را فصل نوینی در پرداختن به زمینه‌های جذب مخاطب در کانون عنوان کرد.

فروهر معدنی اطلاع‌رسانی به موقع از فعالیت‌ها، تقویت فعالیت‌های علمی را از وظایف کارگروه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که بر اساس تجربه و توان اعضای کمیته و با بهره‌گیری از هم‌فکری سایر فعالان این حوزه در جلسه‌های بعد بتوانیم هر چه زودتر به نتایج امیدبخشی برسیم و از دست‌آوردهای کارگروه در روزهای تابستان بهره‌مند شویم.

در پایان این نشست، مربیان و کارشناسان کانون نکته‌ها و تجربه‌های خود را با موضوع نجوم، زیست‌شناسی، رباتیک و... مطرح کردند.

در عین حال، در آستانه هفته نجوم، رویداد «گفت‌وگو با قصر آسمانی» پرسش و پاسخ فضانوردان «شن ژئو ۱۵» چین با کودکان و نوجوانان کشورهای سازمان شانگهای» برگزار شد و تعدادی از نوجوانان و جوانان ساکن کشورهای عضو سازمان شانگ‌های سوال‌های خود را با این فضانوردان مطرح کردند.

این همایش با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیته همکاری و دوستی مجاورت سازمان همکاری شانگهای، سفـارت جمهوری خلق چین در ایران و سازمان فضایی ایران برگزار شد.

همچنین، با هدف توسعه علم و فناوری فضایی در حوزه کودک و نوجوان در نشست مشترکی با حضور مسوولان ارشد سازمان فضایی ایران و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌کارهای ترویج فناوری فضایی در کانون بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =