آیین تکریم و معارفه‌ی مدیران کل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون تولید کانون و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه معاون تولید کانون پرورش فکری، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، به‌ویژه شهدای مرزبانی استان که در روزهای اخیر به شهادت رسیدند، به توزیع 3میلیون جلد کتاب در مراکز فرهنگی‌ هنری کشور اشاره کرد و گفت: به حرمت خون این شهیدان که مردانه ایستادند تا آسیبی به میهن نرسد، نقطه‌ی آغاز این حرکت عظیم در حوزه‌ی فرهنگ کشور، سیستان و بلوچستان خواهد بود.

محمدرضا کریمی‌صارمی ادامه داد: اگر روزی تمام کودکان این سرزمین، عضو کانون شوند در آینده‌ای نه چندان دور، هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت چون با وجود فعالیت‌های گسترده‌ی کانون و بهره‌گیری از مربیان متخصص، آنان سیر مطالعاتی دارند، ادبیات را می‌شناسند و با هنرهای هفت‌گانه آشنا هستند؛ به همین خاطر می‌توان با اطمینان امور را به آنان سپرد.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پل ارتباطی خانواده و مدرسه خواند که می‌تواند جریان بزرگی در کشور به وجود بیاورد و از همین رو امسال را سال عضوگیری در کانون نامید و از حاضران خواست آغازگر این حرکت باشند و با عضو کردن فرزندان خود کانون را در ایجاد این جریان برای گسترش مخاطب یاری کنند.

معاون تولید کانون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگو بودن کانون استان در سطح کشور، دستیابی به این جایگاه را به دلیل وجود مربیان و کارشناسانی دانست که با تلاش و برنامه‌ریزی، این امر را محقق کرده‌اند.

آیین تکریم و معارفه‌ی مدیران کل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

سپس معصومه هادی مدیرکل سابق کانون استان گزارشی از عملکرد دوران مدیریت خود در کانون در حوزه‌های فرهنگی، هنری ادبی، علمی، پژوهشی، عمرانی، موفقیت‌ها و اخذ مجوز استخدام نیرو ارایه داد و ضمن تشکر از حمایت مسئولان، از تلاش همه‌ی همکاران در طول این سال‌ها قدردانی کرد.

آیین تکریم و معارفه‌ی مدیران کل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

در ادامه محمدرضا سالاری مدیرکل جدید کانون استان، کانون پرورش فکری را مجموعه‌ای مقدس خواند که به واسطه‌ی برخورداری از سرمایه‌های گرانبهای خود(مربیان توانمند و متخصص و اعضا) در حال ارایه‌ی خدمت به مخاطبان است.

سالاری با بیان اینکه شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد و به همین دلیل دین مبین اسلام آموزش‌های متعدد و متنوعی را برای پرورش صحیح آنان پیش‌بینی کرده است، گفت: کانون با استفاده از ابزار گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی و بهره‌گیری از تعالیم اسلام، نقشی محوری در این زمینه دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره کودکان و نوجوانان، به عنوان نیروهای تمدن نوین اسلامی، اظهار کرد: دشمنان سال‌هاست برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه‌ی کودک و نوجوان طراحی کرده‌اند و ما باید با برنامه ریزی دقیق و تلاش همه جانبه‌ی خود آن را خنثی کنیم تا از این جنگ، که رهبری از آن به جنگی نرم تعبیر کرده‌اند که باورها، افکار، اعتقادات و... را نشانه گرفته است، سربلند بیرون بیاییم.

گسترش تعامل با آموزش و پرورش و دیگر حوزه‌های مرتبط، توجه جدی به حوزه‌ی تولید با نگاه به شرایط بومی استان و گسترش ارایه‌ی خدمات کانون به گروه بیشتری از کودکان و نوجوانان بخش‌های دیگری از صحبت‌های سالاری بود.

آیین تکریم و معارفه‌ی مدیران کل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

در بخشی دیگر از این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت کار در کانون گفت: مسئولان باید کاملا کانون را بشناسند زیرا جنس کار در این مجموعه با دیگر مسئولیت‌ها متفاوت است.

عباسعلی ارجمندی با اشاره به تاثیرگذاری کانون خواستار نگاه جدی‌تر مسئولان به این سازمان شد و عنوان کرد: کانون تابلو رنگارنگی است که کودکان و نوجوانان با سلیقه‌های گوناگون در آن حضور دارند و ما برای موفقیت نیازمندیم که برای همه‌ی آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

در پایان این مراسم محمدرضا کریمی‌صارمی با اهدای حکمی که به امضای حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسیده است، محمدرضا سالاری را به‌عنوان مدیرکل کانون استان سیستان و بلوچستان معرفی و از معصومه هادی، به سبب شش سال فعالیت در کانون استان قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =