گستره همکاری‌های کانون و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزایش‌می‌یابد

طی نشست مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک ونوجوان تاکیدشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست، متناظر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صورت‌گرفت.

مشارکت در تولید و ترویج آثار آگاهی‌بخش و اندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه در مبارزه با اعتیاد و درعین‌حال، افزایش مهارت‌های زندگی در نسل کودک و نوجوان به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آینده‌سازان، از اهداف برگزاری این نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی به‌شمارمی‌رفت.

مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست، با ابراز خرسندی از افزایش همکاری‌های و بسترسازی برای بهره‌گیری از ابزار هنر و ادبیات در ارتباط اثربخش با نسل کودک و نوجوان گفت: استفاده از شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم، نقش به‌سزایی در پذیرش مخاطب ایفامی‌کند.

سیدجلیل میرعظیمی در همین زمینه به فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند مربیان کانون اشاره با تاکید بر کتاب‌محور بودن برنامه‌ها این مجموعه و ارتباط سازنده مربیان با اعضا و اولیا اظهارکرد: ایجاد پیوندهای مثبت میان کانون، کودک وخانواده، تاثیر به‌سزایی در نیل به اهداف داشته‌است.

وی برهمین اساس نیز دامنه تعامل و همکاری‌های مشترک کانون با دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان را گسترده توصیف‌کرد و با خاطرنشان‌کردن زمینه‌های ایجادشده برای هم‌گرایی بیش‌تر این نهاد، با ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور و استان افزود: با تمامی ظرفیت‌های موجود برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و بالندگی کودکان و نوجوان تلاش‌می‌کنیم.

اودرهمین ارتباط، برخی از کارگاه‌های کانون با محوریت افزایش نشاط‌اجتماعی، مهارت‌افزایی و ایجاد پیوند افزون‌تر با اولیای تربیتی و خانواده‌ها  را مورد توجه قرارداد و «حال خوش‌زندگی» و « فرزندپروری» را از جمله این کارگاه‌ها اعلام‌کرد.

برپایی اردوهای فرهنگی، هنری و تربیتی، برگزاری همایش‌ دوست‌یابی، تولید محتوای مناسب فرهنگی، هنری و ادبی نیز از موضوع‌هایی بود که در سخنان مدیرکل کانون  گیلان به‌آن اشاره‌شد.

وی‌هم‌چنین، توزیع مناسب فرصت‌های فرهنگی را در اولویت‌برنامه‌ها دانست و با خاطرنشان‌کردن فعالیت مراکز سیار شهری و روستایی، مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی و کتاب‌خانه‌های پستی کانون اظهارکرد: در این مسیر، تحقق عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوان در دستورکار قراردارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان گیلان هم با مهم‌ارزیابی‌کردن تعامل با کانون گفت: فرهنگ‌سازی، لازمه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی است و چنانچه به این موضوع توجه‌شود، شاهد کاهش زیان‌های مادی و معنوی بی‌شمار در جامعه خواهیم‌بود.

محمد علی اباذری در این میان به پیشینه فعالیت خود در کسوت مربی‌مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مریوان استان کردستان اشاره و با موثر ارزیابی‌کردن فعالیت‌های این نهاد در فرهنگ‌سازی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: برهمین اساس از تعامل و همکاری با این مجموعه استقبال‌می‌کنیم.

حمایت از برنامه‌های پیشنهادی کانون برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار و برگزاری همایش و ویژه‌برنامه‌های مشترک، دیگر بخش صحبت‌های اباذری بود و وی در این میان از اعلام آمادگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای اعزام کارشناس به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خبرداد.

گستره همکاری‌های کانون و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزایش‌می‌یابد

این نشست، عصر روز سه‌شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۲ و به‌میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =