اسطوره‌های نظام اسلامی را قدربدانیم !

مدیرکل کانون استان گیلان در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، این بزرگواران را اسطوره و شایسته تجلیل توصیف‌کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در راستای اجرای «طرح‌سپاس» و تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرفراز، به شهرستان شفت رفت.

تجلیل از خانواده معظم شهید، «یعقوب نوروزی محرمانی» و قدردانی از یادگاران جانباز فقید، «قاسم نجفی»، جانباز سرافراز هشت‌سال دفاع‌مقدس، از اهداف این سفر با همراهی سرپرست آموزش و پرورش، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران و مربی‌مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌شفت‌بود.

اسطوره‌های نظام اسلامی را قدربدانیم !

میرعظیمی در این آیین‌ها به نقش بی‌بدیل خانواده معظم شهدا و جانبازان پرداخت و با اشاره به جایگاه تربیتی و حمایتی آنان گفت: خانواده‌های شهدا و جانبازان والامقام، اسطوره‌های ایران اسلامی هستند و قدردانی از این بزرگواران، یک امر ضروری است.

او هم‌چنین، ترویج فرهنگ ایثار شهادت را مهم ارزیابی‌کرد و با خاطرنشان‌کردن رسالت کانون و دیگر دستگاه‌های فرهنگی در تقویت باورمندی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی گفت: همراه‌سازی آینده‌سازان در این آیین‌ها و ارایه برنامه‌های هدف‌مند فرهنگی، هنری و ادبی در اولویت کانون پرورش فکری قرار دارد.

وی درهمین‌حال، در تبیین اهمیت و ضرورت راه‌اندازی کاروان «راهیان نور» برای آشناسازی هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوان با رشادت‌های شهدا و جانبازان گفت: تشریح این موضوع که اهدای نَفس از سوی شهیدان وشهادت ذره‌ذره جانبازان برای دفاع از مرزها و باورها صورت‌گرفته، نیازمند پیگیری و بهره‌گیری از ظرافت‌های فرهنگی است.

این مسئول فرهنگی از رسالت مسئولان در صیانت از دست‌آوردهای پاسداران مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی نیز سخن‌به‌میان‌آورد و افزود: به ازای هر ۷۲  شهید والامقام، یک میز خدمت و مسئولیت وجوددارد و لازم‌است به‌بهترین شکل ممکن، در خدمت نظام و مردم مسلمان کشور قرارگیرد.

یوسف مشفقی، سرپرست آموزش و پرورش و رامین نیک‌صفت، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شفت نیز طی این مراسم از اهمیت و جایگاه والای خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان سخن‌گفتند وقدردانی از این بزرگواران را واجب و ضروری قلمدادکردند.

تجلیل از خانواده‌های معظم شهید یعقوب نوروزی محرمانی و جانباز فقید، قاسم نجفی، پخش پایانی برنامه‌ها در روز سه‌شنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۲ بود.

اسطوره‌های نظام اسلامی را قدربدانیم !

اسطوره‌های نظام اسلامی را قدربدانیم !

گفتنی‌است، شهید والامقام، یعقوب نوروزی محرمانی ششم دی ۱۳۴۲ در روستای محرمان، از توابع شفت چشم‌به‌جهان گشود و پس از رشادت‌های فراوان، سرانجام ۵ مرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی اسلام‌آباد غرب به شهادت‌رسید.

اسطوره‌های نظام اسلامی را قدربدانیم !
شهید والامقام  یعقوب نوروزی محرمانی

جانباز فقید، قاسم نجفی نیز ۲ مرداد سال ۱۳۴۵ در شهرستان شفت استان گیلان متولدشد و سال ۱۳۶۶ در منطقه حاج‌عمران در جمع جانبازان سرفراز ایران اسلامی قرارگرفت. وی پس از سال‌ها تحمل درد ناشی از جانبازی یکم آبان ۱۴۰۱ به یاران شهیدش پیوست .

اسطوره‌های نظام اسلامی را قدربدانیم !
جانباز فقید، قاسم نجفی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =