شورای فرهنگی کانون استان اردبیل تشکیل جلسه داد

دومین جلسه اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع تعیین نرخ کارگاه‌های شهریه‌ای مراکز در سال ۱۴۰۲، عصر روز دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲، در محل دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان در این جلسه با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موسم اوقات فراغت دانش‌آموزان، خواستار برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های موجود مراکز بر شناساندن فضا و فعالیت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان شده و گفت: با پایان یافتن سال تحصیلی، اغلب خانواده‌ها برای بهره‌گیری مناسب از فرصت تعطیلی مدارس و ارتقا سطح دانش و مهارت‌ فرزندان خود تمایل به ثبت نام در موسسه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی دارند و کانون پرورش فکری با برگزاری کارگاه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی پاسخ گوی نیاز خانواده ها در این زمینه است.

مدیرکل کانون استان استفاده از تجربه‌های حاصل از برگزاری کارگاه‌های تخصصی، در دوره‌ها و فصل‌های گذشته را موردتوجه قرار داده و اظهار داشت: بهره‌گیری از این تجربیات در کیفیت‌بخشی و ارائه خدمات بهتر به مراجعه‌کنندگان موثر بوده و سبب رضایتمندی اولیا از برنامه‌های کانون خواهد بود.

وی تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های آموزشی برای کشف و پرورش استعدادهای هنری و ادبی اعضا، توجه به مسایل تربیتی نیز موردتوجه مربیان گیرد تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی و غنی‌سازی اوقات فراغت، هنجارها و رفتارهای مطلوب جامعه نیز در کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون بهتر نهادینه شود.

ملک‌زاده فرد ارزیابی عملکرد مراکز را نیز در ارتقای سطح کمی و کیفی کارگاه‌های تخصصی را تاثیرگذار دانسته و گفت: برای پایش برنامه‌ها و طرح درس‌های مربیان و کیفیت‌سنجی از کارگاه‌ها، کارشناسان کانون استان به‌صورت مستمر از مراکز بازدید خواهند کرد.

شورای فرهنگی کانون استان اردبیل تشکیل جلسه داد

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز با اشاره به دستورالعمل کانون کشور برای تعیین شهریه‌های کارگاه‌های تابستانی، از تعیین میزان این شهریه‌ها بر اساس شرایط و اقتضائات استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه‌ی جدید، اعضای ارشد کانون نیز می‌توانند در کارگاه‌های تخصصی مراکز ثبت‌نام و فعالیت نمایند. 

علومی در ادامه جلسه از متناسب‌سازی الگوی شهریه‌ها بر مبنای درجه‌بندی مراکز کانون استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس شرایط اقتصادی مناطق و میزان سطح درآمد، مراکز کانون در سه سطح، درجه‌بندی ‌شده‌اند و این مراکز نیز شهریه کارگاه‌های خود را بر مبنای مبالغ پیشنهادی شورای فرهنگی کانون استان نرخ‌گذاری خواهند کرد.

خاطرنشان می‌شود، در این جلسه هر یک از اعضا به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداخته و در راستای دستور جلسه، مواردی را برای اجرا مصوب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =