کد خبر: 326907
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
مرکز تخصصی فعالیت برای نوجوانان ایجاد می‌شود

در سومین جلسه اعضای شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برنامه‌های دهه ولایت و امامت و ایجاد مرکز تخصصی فعالیت برای نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان در این جلسه که روز شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، مسئله ولایت را یکی از مهم‌ترین مسائل معرفتی عنوان کرده و گفت: دهه ولایت و امامت فرصتی برای تبیین مسئله ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است و نیاز است این مسئله در مراکز کانون با بهره‌گیری از شیوه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان تبیین شود.

مدیرکل کانون استان با بیان اینکه اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم از مناسبت‌های مهم دینی و مذهبی ما شیعیان محسوب می‌شود، انجام فضاسازی‌های بانشاط و درخور توجه در این ایام را در ایجاد ذوق و اشتیاق فرارسیدن این اعیاد در اعضای کانون تأثیرگذار دانسته و اظهار داشت: امروز گرامیداشت ایام عید امامت و ولایت بیشتر از هر زمان دیگری حائز اهمیت است و تلاش خواهیم کرد برنامه‌ها و فعالیت‌های  پیش‌بینی‌شده برای آشنا نمودن اعضای کانون با زندگانی و سیره و منش حضرت علی (ع) و معرفی جایگاه و واقعه غدیر به نحو شایسته برگزار شود.

ملک‌زاده فرد با اشاره ضرورت برپایی مراسم جشن در این مناسبت، اظهار داشت: برای معطوف نمودن توجه جامعه به این اعیاد و آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان از رخداد وقایع دهه ولایت و امامت، برنامه‌های شاد مراکز کانون در فضای روباز و محوطه پارک‌ها اجرا می‌شود.

وی در ادامه این جلسه با پرداختن به اهمیت دوران نوجوانی و حساسیت‌های روحی و روانی در این گروه سنی، تصریح کرد: دوران نوجوانی یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی انسان است که در صورت عدم توجه به نیازهای ضروری و اساسی در نوجوانان، آسیب‌های روحی و دیگر مشکلات روانی و جسمانی را در پی خواهد داشت.

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه در ارتباط با مسئله نوجوانان به دنبال ایجاد مرکز تخصصی برای فعالان این گروه سنی هستیم، خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز تخصصی نوجوانان، برگزاری دورهمی‌ها و انجام فعالیت‌های مناسب  با این گروه سنی، مهارت‌ها و شناخت لازم برای طی آگاهانه و درست مسیر زندگی توسط مربیان کانون در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز با اشاره به حساسیت‌های سنی نوجوانان، اظهار داشت: برای پیشبرد برنامه‌های مرتبط با نوجوانان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق باتکیه‌بر تجربه‌ها و داشته‌های خود هستیم تا فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده از مقبولیت لازم برای این گروه سنی برخوردار باشد.

حسین یوسفی، مسوول حراست وکارشناس مسوول فرهنگی، هنری، ادبی کانون نیز با بیان اینکه نوجوانان نیاز به درک شدن دارند، به مسئله ذائقه شناسی نوجوانان اشاره کرده و بر ایجاد روابط دوستانه و قابل اعتماد با آنها توسط مربیان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های جامع و هدفمند در ارتباط با نوجوانان، نیازمند تعیین راهبردها و خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از سوی ستاد مرکزی هستیم.

شایان ذکر است در ادامه، سایر اعضای شورا نیز با بیان نظرات و دیدگاه های خود، موضوع جلسه را مورد بررسی قرار داده و برای اجرای این مهم، موارد زیر را مصوب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =