آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کانون استان اردبیل برگزار شد

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد با اجرای فعالیت‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال جان‌سوز بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و  بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، با اجرای فعالیت‎های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و با حضور اعضای کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل برپا شد.

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کانون استان اردبیل برگزار شد

در سوگ آفتاب /  مرکز شماره‌ی ۴ کانون اردبیل

به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، با اجرای ویژه‌برنامه «در سوگ آفتاب» اعضای کودک و نوجوان پسر مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۴ کانون اردبیل با اندیشه‌ها و شخصیت آن امام بزرگوار آشنا شدند.

در این برنامه که  پیش از ظهر روز شنبه سیزدهم خردادماه ۱۴۰۲ و باهدف آشنایی اعضا باشخصیت و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا برگزار شد؛ اسلام حسن‌زاده مربی فرهنگی مرکز به فضایل اخلاقی امام (ره) از جمله ساده‌زیستی، تواضع، مردم‌داری و تقوا، مهربانی اشاره کرده و به تبیین اثرگذاری جایگاه رفتاری ایشان در جذب و انس با مردم پرداخت.                                                                                                           

معرفی شخصیت حضرت امام (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، معرفی کتاب‌های آخرین هجرت، امام آمد، مهربان مثل مسیح و خورشید در کوچ، روخوانی کتاب مهربان مثل مسیح، معرفی واقعه‌ی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از جمله برنامه‌های اجرا شده در این برنامه بود.

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کانون استان اردبیل برگزار شد

کوچ خورشید / مرکز شماره‌ی ۲ کانون پارس‌آباد

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین پانزده خرداد، سوگواره «در کوچ خورشید» روز شنبه  ۱۳ خرداد، در مرکز شماره‌۲ کانون پارس‌آباد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مربیان مرکز برای آشناسازی کودکان و نوجوانان با ابعاد مختلف زندگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، فعالیت‌های قصه‌گویی و معرفی کتاب را با حضور اعضا و جمعی از مادران، اجرا کرده و برای گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، این رویداد را برای حاضران معرفی کردند.

گفتنی است، در همین مناسبت در کارگاه نقاشی مرکز نیز، اعضا به همراه مادران خود با موضوع «زیباترین حرم» به فعالیت نقاشی مشغول شدند.

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کانون استان اردبیل برگزار شد

ویژه‌برنامه وصال یار، فراق یاران/ کانون دولت‌آباد

مرکز فرهنگی و هنری کانون دولت‌آباد به مناسبت سالروز ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران و شهدای قیام ۱۵ خرداد و باهدف آشنایی اعضا باشخصیت معنوی و ملکوتی حضرت امام (ره) ویژه‌برنامه «وصال یار، فراق یاران» را با حضور حجت‌الاسلام عبدالقادر صارمی، امام‌جماعت دهستان دولت‌آباد برگزار کرد.

در این برنامه کریم اصلان زاده مربی مسئول مرکز با معرفی رویدادهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۴۲، با نقل روایاتی از اخلاق و منش حضرت امام خمینی (ره) به معرفی ویژگی‌های شخصیتی امام راحل (ره) پرداخت.

حجت‌الاسلام صارمی امام‌جماعت دهستان دولت‌آباد نیز با گرامیداشت نام و یاد حضرت امام راحل (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، گفت: این قیام نقطه عطفی در انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) در مسیر نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلام بود.

خاطره‌گویی از زندگی و مبارزات امام (ره)، فضاسازی و اجرای فعالیت‌های مانند معرفی کتاب خورشید در کوچ، معرفی شخصیت حضرت امام (ره)، معرفی وقایع، شعرخوانی از اهم برنامه‌ها در این مناسبت بود.

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کانون استان اردبیل برگزار شد

سوگواره رحلت امام خمینی (ره) / کانون نمین گرامی

مربیان مرکز فرهنگی و هنری نمین، در سالروز رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد به اجرای فعالیتهای فرهنگی و هنری، پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این مناسبت مربیان مرکز به نصب پلاکارد و فضاسازی مرکز پرداخته و برای آشنایی اعضا با حضرت امام خمینی(ره)، کتاب‌هایی با محوریت شخصیت بزرگ ایشان را در معرض دید و مطالعه قرار دادند.

نوشتن نامه ای به امام خمینی، معرفی کتاب، قصه‌گویی و همچنین معرفی سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد از فعالیت‌های اجرا شده در گرامیداشت این ایام بود.

خاطرنشان می‌شود، مربیان مرکز در مراسمی که به همین مناسبت در مسجد جامع شهرستان نمین برگزار شده بود، شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =