کد خبر: 326401
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
بازدید 140
ویژه‌برنامه های نکوداشت هفته‌ی محیط زیست در مراکز کانون استان اردبیل

هفته محیط‌زیست سال ۱۴۰۲ با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری با شعار «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در راستای توجه به مشکلات درحال‌رشد زیست‌محیطی و اهمیت به نقش مسئولیت اجتماعی در حفاظت و مراقبت از این محیط، با اجرای فعالیت‌های مختلف در مراکز کانون استان اردبیل، هفته محیط‌زیست گرامی داشته شد.    

ویژه‌برنامه های نکوداشت هفته‌ی محیط زیست در مراکز کانون استان اردبیل

بر همین اساس روز یکشنبه، ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۲ در برنامه‌ای که در مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت با حضور اعضای نوخوان و نونهال برگزار شد، بر تقویت فرهنگ حفظ و نگهداری از محیط‌زیست تأکید شد.

آشناکردن اعضا با موضوع مهم محیط‌زیست و ارتقای حس مسئولیت‌پذیری در راستای حفاظت از محیط زندگی شهری با اجرای فعالیت‌های معرفی کتاب، برگزاری کارگاه نقاشی و نوشتن خلاق از برنامه‌های مرکز در این روز بود.  

کارشناس اداره حفاظت محیط‌زیست انگوت نیز با تقدیر از مربیان کانون، در خصوص روزشمار هفته محیط‌زیست امسال با اعضا گفت‌وگو کرده و با ارائه مطالبی در مورد اهمیت فرایند بازیافت و چگونگی تفکیک زباله‌ها در منزل، از اعضا خواست با طبیعت و محیط‌زیست خود مهربان باشند.

گفتنی است، در پایان برنامه با اهدای هدایایی به‌تمامی شرکت‌کنندگان، از خانم افسانه سادات مزین مربی مسوول کانون انگوت نیز به‌خاطر اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

ویژه‌برنامه های نکوداشت هفته‌ی محیط زیست در مراکز کانون استان اردبیل

همچنین در گرامیداشت این مناسبت جشن «محافظان محیط‌زیست»، با همکاری اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست شهرستان مشگین‌شهر، در مرکز شماره‌ی یک کانون این شهرستان برگزار شد.

در این جشن که روز یکشنبه ۲۱ خرداد برگزار شد، محمد مجرد، رییس اداره محیط‌زیست مشگین‌شهر در گفت‌وگوی خود با اعضا بر اهمیت داشتن محیطی پاک و سالم  تأکید کرده و اعضای کانون را همیاران محیط‌زیست معرفی کرد.

طرح مسایل زیست‌محیطی، معرفی کتاب‌های زمین پاک و بازیافت، قصه‌گویی، اجرای مسابقه کاردستی با دورریختنی‌ها و برگزاری کارگاه نقاشی از برنامه‌های مرکز در گرامیداشت هفته محیط‌زیست در این روز بود.

 خاطرنشان می‌شود در پایان برنامه با اهدای جوایزی از تمام شرکت‌کنندگان تقدیر شد.

ویژه‌برنامه های نکوداشت هفته‌ی محیط زیست در مراکز کانون استان اردبیل

در مرکز فرهنگی و هنری کانون جعفرآباد نیز با حضور رییس و کارکنان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بیله‌سوار، برنامه‌های متنوعی در روز شنبه ۲۰ خرداد سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

در ابتدای برنامه، مربی فرهنگی مرکز برای حفاظت از محیط زندگی، نقش اعضا در ترویج فرهنگ محیط زیستی را مهم ارزیابی کرد.

در ادامه رییس اداره محیط‌زیست شهرستان بیله‌سوار هم در مورد اهمیت و حفاظت از محیط‌زیست و پرهیز از ریختن زباله و مواد آلاینده در محل زندگی اعم از کوچه و خیابان و محیط‌های گردشگری با اعضا گفت‌وگو کرد.

شایان‌ذکر است در پایان، اعضای مرکز با موضوع حفاظت از محیط‌زیست به فعالیت نقاشی پرداختند که با اهدای هدایایی، از آن‌ها  تقدیر شد.

ویژه‌برنامه های نکوداشت هفته‌ی محیط زیست در مراکز کانون استان اردبیل

در مرکز شماره ۳ اردبیل هم فعالیت‌های فرهنگی متنوعی با عنوان «دنیای پاکیزه ما» در گرامیداشت هفته محیط‌زیست اجرا شد و مربیان دررابطه‌با رفتار انسان‌ها با طبیعت، درختان، حیوانات و دیگر موجودات زنده و آثار آن بر محیط زندگی با اعضا گفتگو کردند

باتوجه‌به اهمیت بازیافت در حفظ و نگهداری محیط‌زیست، کتاب «بازیافت» معرفی و بخش‌هایی از این کتاب توسط  مربی و اعضا روخوانی شد.

در ادامه مربیان و اعضا با حضور در محوطه کانون به پاک‌سازی محیط و آبیاری درختان پرداخته و با حضور در کارگاه کاردستی با وسایل دورریز ماهی‌های رنگی و خلاق درست شد.

ویژه‌برنامه های نکوداشت هفته‌ی محیط زیست در مراکز کانون استان اردبیل

در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان نیر نیز مربی مسئول مرکز از اجرای فعالیت‌های مختلف در هفته‌ی محیط‌زیست خبر داده و عنوان کرد: برای آشنایی اعضا با مسایل زیست‌محیطی و پاسداری از کره‌ی خاکی، فعالیت‌هایی از قبیل نقاشی، معرفی و روخوانی کتاب‌های مرتبط با محیط‌زیست، قصه‌گویی و نمایش فیلم توسط مربیان اجرا شد.

ویژه‌برنامه های نکوداشت هفته‌ی محیط زیست در مراکز کانون استان اردبیل

در ادامه فعالیت‌های مراکز کانون استان در گرامیداشت هفته محیط‌زیست، مربی مرکز فرهنگی هنری اصلاندوز با اجرای ویژه‌برنامه «من زمینم را دوست دارم» اعضا را بااهمیت حفظ و سازگاری با محیط‌زیست آشنا کرد.

در این برنامه کتاب «حفظ محیط‌زیست همراه با فعالیت‌های عملی» به حاضران معرفی شده و چند نمونه از آزمایش‌های این کتاب توسط مربی و اعضا انجام شد.

همچنین اعضای حاضر در برنامه هر کدام کلمات کلیدی درباره محیط‌زیست را بیان کردند و با این کلمات جملات زیبایی در وصف محیط‌زیست ساختند سپس به‌صورت گروهی برای جملات خود  نقاشی کشیدند.

گفتنی است، قرار شد اعضای فعال مرکز با راهنمایی مربی بعد از  جلسه پرسش‌وپاسخ پیرامون محیط‌زیست، فعالیت‌ تحقیقی با موضوع «کودکان حلقه مفقوده‌ی مراقبت از محیط‌زیست» را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =