سی و پنجمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون خوزستان برگزار شد

سی و پنجمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و پنجمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان استان با موضوع "عکاسی مُد و پوشاک" و حضور مینا کردانی مربی کانون استان و مدرس این نشست تخصصی، کارشناس هنری استان و جمعی از اعضای انجمن، به صورت مجازی و حضوری به میزبانی مرکز ۵ اهواز برگزار شد.

کردانی در ابتدا هنرجویان را با مفاهیم مد و کاربرد آن آشنا کرد و در ادامه عکاسی مُد را این‌گونه توضیح داد؛ عکاسی مد از سال‌ها پیش باهدف معرفی محصولات به عنوان شاخه‌ای تخصصی شناخته شد که با معرفی و تبلیغ بصری محصولات با استفاده از مدل‌های انسانی انجام می‌شود و تأثیر آن برای تولیدکنندگان و طراحان مد غیرقابل انگار است.

وی نحوه انتخاب مکان عکاسی و ارتباط آن با پوشاک تبلیغاتی، نورپردازی و تأثیر آن بر نمایش کیفیت لباس، نوع ژست، نوع پوشاک، بافت لباس و... از جمله مواردی معرفی کرد که می‌تواند در عکاسی مُد نقش مهمی داشته باشد و به اختصار در مورد موارد تاثیرگذار توضیحاتی را ارائه داد.

این مربی هنری در ادامه به انواع لباس‌های محلی ایرانی اشاره کرد و افزود؛ تنوع دلپذیری از پوشش خاص اقوام مختلف این سرزمین است که هویت و فرهنگ متفاوت هر قوم را به نمایش می‌گذارد.

او لباس را در سراسر جهان، نماینده بخشی از فرهنگ، تاریخ و هویت هر کشور عنوان کرد و تصریح کرد؛ وجود اقوام مختلف گیلک، آذری، کرد، لر، بلوچ، قشقایی، عرب، بختیاری، ترکمن و غیره در گوشه و کنار ایران و فرهنگ‌های متفاوت هریک از آن‌ها، تنوع دلپذیری از پوشش‌های رنگارنگ را در کشور پدید آورده است به طوری که در هر برش، ‌دوخت و تزیینات خاص لباس‌های سنتی ایرانی، نمادی از فرهنگ هر قوم یا قبیله را می‌توان یافت.

کردانی در پایان به ارتباط مستقیم نوع آب‌وهوای مناطق مختلف کشور و لباس‌هایی اقوام ساکن آن منطقه اشاره کرد و گفت؛ با توجه به نوع آب‌وهوا در مناطق مختلف لباس‌ها از جنس‌ها و رنگ‌های گوناگون تهیه می‌شوند و خود به‌تنهایی می‌توانند معرف گوشه‌ای از هویت هر فرد، سن و سال، تجرد یا تأهل، موقعیت اجتماعی و مواردی از این دست باشند..

این رویداد هنری با گفت‌وگوی مجازی و حضوری و پاسخ دادن به سؤالات اعضا پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =