ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

رویداد ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی، با حضور مسوولان و مدیران کل دستگاه‌های فرهنگی، هنرمندان، پیش‌کسوتان و اعضای انجمن قصه‌گویی و با به صدا در آمدن زنگ قصه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه سال ۱۴۰۲ در سالن جعفر ابراهیمی (شاهد) برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل، گفت: قصه‌گویی و روایت هنرمندانه  داستان‌ها، علاوه بر ایجاد حس صمیمیت و فراهم‌کردن لحظه‌ها و اوقاتی خوش برای مخاطبان به خصوص کودکان، به دلیل ارایه مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی، اثری تربیتی در نظام اجتماعی دارد.

مدیرکل کانون با بیان اینکه قصه پیشینه‌ای به قدمت آفرینش لوح و قلم دارد، اظهار داشت: وقتی پروردگارعالم، قلم و نوشته را در اختیار بشر قرارداد، حوادث و اتفاقات تاریخ و رویدادهای همه ادوار ثبت شد که با روایت آن‌ها قصه پدید آمد.

ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

وی تصریح کرد: در اهمیت قصه همین بس که خداوند متعال نیز در قران کریم، با زبان قصه سخن گفته و با بیان داستان‌های پیشینیان، آن را مایه پندآموزی و عبرت برای درپیش‌گرفتن راه سعادت و نیک‌بختی قرار داده است.

ملک‌زاده فرد، با اشاره به اینکه، قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های مهم و محوری در کانون پرورش فکری محسوب می‌شود، افزود: با سپری‌شدن ۲۴ دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، متولیان و مسئولان امر در کانون برای پاسداشت این هنر اصیل، پیگیر ثبت آن به‌عنوان میراث ناملموس ایران اسلامی شدند که امروز با به ثمر نشستن تلاش‌ها و اقدامات عزیزان، این رویداد مهم را در آستانه شروع برنامه‌ها و کارگاه‌های تابستانی کانون، جشن می‌گیریم.

ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مدیرکل کانون با بیان اینکه هم‌زمان با این مراسم، برنامه‌های گرامیداشت این رویداد در مراکز کانون نیز در حال اجراست، افزود: به همت مربیان و اعضای انجمن قصه‌گویی، این فعالیت با تعیین زمان و برنامه مشخص در مراکز کانون به‌صورت مستمر اجرا خواهد شد.

بر اساس این خبر، در بخش دیگر این برنامه با حضور مسوولان و مدیران کل دستگاه‌های فرهنگی استان، زنگ قصه توسط احمد پروستان از قصه‌گویان پیش‌کسوت، نواخته شده و در ادامه لوح ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی رونمایی شد.

ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =