نشست اعضا و مربیان انجمن قصه‌گویی کانون استان اردبیل برگزار شد

نشست استانی اعضا و مربیان انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع «فن بیان و زبان بدن در قصه‌گویی» با حضور مهدی آرایی، داور و مدرس قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که عصر روز یکشنبه، ۱۲ شهریورماه سال ۱۴۰۲ با شرکت مربیان، اعضای نوجوان و ارشد مراکز کانون اردبیل و برخی از اولیای علاقه‌مند به هنر قصه‌گویی در سالن جعفر ابراهیمی شاهد اداره کل کانون برپا شد، مهدی آرایی، مدرس، داور و برگزیده جشنواره‌های قصه‌گویی بابیان اینکه زبان بدن در برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برای تشخیص حالت‌های زبان بدن با دقت در رفتار هنرپیشه‌ها و یا افراد مختلف از اعضای خانواده در موقعیت‌های مختلف، آن‌ها را به ذهن سپرده و در مقابل آینه تمرین کنید چراکه این رفتارها در طبیعی‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

مدرس و داور جشنواره‌های قصه‌گویی بابیان اینکه افراد کاریزماتیک جزو موفق‌ترین افراد در جهان هستند، اظهار داشت: نقطه کاریزماتیک ظاهری خود را پیداکرده و با تقویت آن، این ویژگی‌ها را در قصه‌گویی به کار ببرید.

آرایی با اشاره به اینکه برخی حرکات بدن در اجرا شاید غیرمعمول به نظر برسد، بیان داشت: اگر قدرتمند بوده و اجرای قوی داشته باشیم، بعضی از حرکات زبان را می‌توان به مخاطب قبولاند و آن‌ها این حرکات را از شما می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه در اجرای قصه نباید مستقیم به چشم‌های مخاطب خیره شد، گفت: چشم‌ها از مهم‌ترین عنصر در زبان بدن است که می‌توان با آن در مخاطب نفوذ کرد؛ بنابراین سعی کنید همه را به عدالت نگاه کنید.

نشست اعضا و مربیان انجمن قصه‌گویی کانون استان اردبیل برگزار شد

این مدرس قصه‌گویی افزود: هنگام اجرا از به وجود آوردن فضا نباید ترسید و خلق فضای غیرقابل‌پیش‌بینی بر جذابیت اجرا خواهد افزود.

مهدی آرایی با اشاره به اینکه در زبان بدن شانه‌ها را نباید سفت کرد، خاطرنشان کرد: شل بودن عضلات شانه، حرکات بدن را نرم و اجرا را دل‌نشین می‌کند و برای بهره‌گیری مناسب از زبان بدن، از حرکات سر و گردن نباید غافل شد چراکه استفاده به‌جا و مناسب از این حرکات در خلق فضای جذاب در قصه مؤثر است.

او تصریح کرد: در قصه لبخند بزنید و با ساعت، انگشتر و لباس بازی نکنید که حرکات اضافه باعث حواس‌پرتی مخاطب می‌شود.

داور جشنواره‌های قصه‌گویی در بیان اهمیت لحن صدا، اظهار داشت: در اجرا نیاز به تقلید و یا به کار بردن لحن‌ها و صداهای خاص نیست، قصه را با صدا و لحن خودتان، تمیز و باانضباط اجرا کنید.

وی خاطرنشان کرد: قابلیت‌های صدای خود را بشناسید و بدانید چه صداهایی را می‌توانید تقلید و یا اجرا کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =